تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

چند یوزپلنگ نر در یزد باقی مانده است؟

کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: در حال حاضر در مجموعه تحت مدیریت خود ۵ یوز نر شناسنامه دارند که احتمالاً ۳ فرد از این یوز‌ها زنده هستند.

کد خبر: ۱۲۹۹۲۲
۱۴:۳۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

چند یوزپلنگ نر در یزد باقی مانده است

دیدارنیوز ـ مهدی زارع خورمیزی، کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد در رابطه با آخرین وضعیت جمعیت یوزپلنگ ایرانی در استان یزد اظهار کرد: اواسط دهه ۸۰ حدود ۲۰ فرد یوزپلنگ را در استان شناسایی کرده بودیم، اما به دلیل تخریب زیستگاه توسط معادن و جاده‌سازی، کاهش طعمه‌های یوز و شکار، این جمعیت رو به کاهش رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه تحت مدیریت خود ۵ یوز نر به نام‌های اردوان، ارسلان، اروان، هومینو و آرش داریم که آرش از طبس به مرز‌های یزد رفت و آمد دارد. در حال حاضر احتمال می‌دهیم که ۳ فرد از این یوز‌ها زنده هستند. احتمالاً هومینو، اردوان و اردلان زنده هستند و به تازگی از آن‌ها عکس‌برداری شده است، اما آرش و ارسلان چندسالی است که در جلوی دوربین ظاهر نشده‌اند.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: موردی که در این میان مهم است تعداد یوز‌های ماده‌ای است که توانایی باروری دارند، اما متأسفانه در زیستگاه‌های جنوبی ما یوز ماده‌ای مشاهده نشده است و این ۳ یوز نر همچنان به جست‌وجوی بی‌نتیجه خود برای پیدا کردن یوزپلنگ ماده و جفت‌گیری احتمالی ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی معتقدند بر اساس یک سرگین مشاهده شده، در یزد یوز ماده وجود دارد، اما من این موضوع را قطعی نمی‌دانم چرا که مناطق یزد وسعت زیادی دارند و محیط‌بان‌های با تجربه ما مشاهده‌ای از یوز ماده نداشته‌اند، از این رو امید ما به داشتن یوز ماده نزدیک به صفر است و معتقدیم اگر یوز ماده‌ای هم باشد در کرمان یا نایبندان است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: حیات وحش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی