تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

تلاش بی‌ثمر برای رسیدن به اروپا؛ یازده مهاجر جان باختند

یک قایق حامل ۱۶ مهاجر از شمال آفریقا به سمت جزایر بالئار اسپانیا در حرکت بود که در سواحل تیپازا در الجزایر غرق شد و ۱۱ سرنشین آن جان باختند. سال گذشته سه هزار و هفتاد و هفت مهاجر هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند.

کد خبر: ۱۲۹۸۲۹
۱۳:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

تلاش بی‌ثمر برای رسیدن به اروپا؛ یازده مهاجر جان باختند

دیدارنیوز: به گفته سازمان غیردولتی اسپانیایی موسوم به «مرکز بین‌المللی شناسایی مهاجران پراکنده شده»، یک قایق حامل ۱۶ مهاجر از شمال آفریقا به سمت جزایر بالئار اسپانیا در حرکت بود که در سواحل تیپازا در الجزایر غرق شد و ۱۱ سرنشین آن جان باختند.

این سازمان اعلام کرد، پنج نفر از جمله دو کودک از قایق آسیب دیده نجات داده شدند.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، سال گذشته سه هزار و هفتاد و هفت مهاجر هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند.

اما سایر فعالان این حوزه معتقدند که در سال گذشته میلادی تعداد افرادی که در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند بیش از چهار هزار و چهارصد نفر بوده است که بدترین آمار مرگ و میر از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو است.

بر طبق آمار رسمی از ابتدای ماه ژانویه امسال تاکنون حداقل ۴۷۸ نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند.

سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواسته است تا برای مسیر‌های دریایی خطرناکی که پناهجویان برای رسیدن به اروپا جان خود را در آن‌ها به خطر می‌اندازند «جایگزین‌هایی» پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی