تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تجاوز نظامی روسیه؛ از انفجارهای شدید در غرب اوکراین تا مقاومت برابر اشغالگران

تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در حالی به ۹۰ روز نزدیک می‌شود، که انفجار‌های شدید در غرب اوکراین شنیده شده و تشدید حملات روسیه در جبهه شرق همزمان با مقاومت رو به جلوی اوکراین همراه بوده است.

کد خبر: ۱۲۹۸۱۳
۱۱:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ از انفجارهای شدید در غرب اوکراین تا مقاومت برابر اشغالگران

دیدارنیوز: جنگ روسیه و اوکراین با خروج جنگجویان آزوف از کارخانه فولاد ماریوپول وارد مرحله جدیدی شد. گفته می‌شود با طرح ارتش اوکراین آخرین نظامیان اوکراینی از کارخانه آزوف‌ستال خارج شده‌اند و اوکراین کنترل این مکان استراتژیک را به روس‌ها واگذار کرده است.

بدین‌ترتیب طولانی‌مدت‌ترین مقاومت اوکراینی‌ها در برابر تجاوز ارتش روسیه در هشتاد و سومین روز جنگ شکست و بسیاری از سربازان مجروح اوکراینی به شهری در مجاورت بندر ماریوپول که تحت کنترل روسیه است، منتقل شدند.

این درحالیست که نبرد‌ها همچنان در خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین ادامه دارد. روز گذشته خبر‌هایی از پیشروی نیرو‌های اوکراینی در این شهر مهم منتشر شد.

کی‌یف روز دوشنبه ادعا کرد که کنترل بخشی از منطقه مرزی منطقه خارکیف با روسیه را بدست آورده است. وزارت دفاع اوکراین با انتشار ویدیویی از سربازان خود که پرچم این کشور را در نقطه مرزی برافراشته بودند، گفت که این نیرو‌ها موفق به عقب راندن نظامیان روس شده و به مرز روسیه رسیده‌اند.

همزمان با اعلام رسمی دو کشور فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو، ترکیه یکی از اعضای این سازمان بار دیگر اعلام کرد که موافق عضویت این دو کشور در ناتو نیست.

تجاوز نظامی روسیه؛ از انفجارهای شدید در غرب اوکراین تا مقاومت برابر اشغالگران

انفجار‌های شدید در غرب اوکراین
شاهدان عینی از وقوع دست‌کم ۸ انفجار در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه در لویو خبر می‌دهند. در این شهر که فاصله کمی با مرز لهستان دارد مقررات منع آمد و شد اعمال می‌شود. خبرنگار آسوشیدتدپرس از روشن شدن آسمان شهر با یک شیء نارنجی خبر داده است.

رئیس اداری نظامی منطقه لویو می‌گوید روس‌ها زیرساخت‌های نظامی در منظقه یاوریوف را هدف قرار داده‌اند. این شهر کوچک در ۱۵ کیلومتری مرز لهستان قرار دارد.

تشدید حملات روسیه در جبهه شرق همزمان با مقاومت رو به جلوی اوکراین
شهر کوچک سیورودونتسک در شرق منطقه دنباس نیز زیر آتش شدید نیرو‌های روسیه قرار دارد. فرماندار منطقه لوهانسک کشته شدن ۱۰ نفر شامل ۹ غیرنظامی را تایید کرده است.

همزمان گارد مرزی اوکراین می‌گوید موفق شده‌اند از تلاش روسیه برای خرابکاری در منطقه سومی، در ۱۵۰ کیلومتری شمال‌غربی خارکیف جلوگیری کنند.

روسیه پس از محاصره کی‌یف و عدم پیشروی محسوس برای اشغال پایتخت اوکراین، اولویت خود را شرق اوکراین قرار داده است. با این حال تاکنون موفق به «یکسره کردن کار» در مناطق شرقی که عمدتا تحت نفوذ جدایی طلبان هوادار کرملین هستند، نشده است.

یک مقام دفاعی آمریکا به‌شرط فاش نشدن هویتش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که کمک آمریکا و کشور‌های دیگر به کی‌یف موجب شده که حتی کار در شرق اوکراین هم برای روس‌ها دشوار شود و نبرد روستا به روستا ادامه داشته باشد. این مقام دفاعی مدعی شده که نیرو‌های اوکراینی موفق شده‌اند نیرو‌های روسیه را بین ۱ تا ۴ کیلومتر در منطقه مرزی به عقب برانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی