تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تجاوز نظامی روسیه؛ دیدار سناتورهای آمریکایی با زلنسکی

هیئتی از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا طی سفری اعلام‌نشده روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کردند. در این دیدار میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا و شماری دیگر از سناتور‌های آمریکایی نظیر سوزان کالینز، جان باراسو و جان کورنین حضور داشتند.

کد خبر: ۱۲۹۶۴۸
۱۱:۳۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ دیدار سناتورهای آمریکایی با زلنسکی

دیدارنیوز: تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در شرایطی وارد هشتاد و یکمین روز خود شده است که نبرد‌ها عمدتا در شرق اوکراین ادامه داشته است.

روسیه با هدف تصرف کارخانه فولاد آزوف‌ستال این ناحیه را گلوله‌باران می‌کند، در حالی که نیرو‌های اوکراینی ادعا می‌کنند در جبهه خارکف مهاجمان را عقب زده‌اند.

در میدان دیپلماسی نیز تلاش‌ها برای آتش‌بس همچنان بدون نتیجه باقی مانده است. برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، وزرای دفاع آمریکا و روسیه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده‌اند. با این حال این تماس بدون نتیجه خاصی پایان یافته است.

در همین حال سوئد و فنلاند تلاش‌ها برای عضویت در سازمان ناتو را سرعت داده‌اند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته این حرکت را «اشتباه» توصیف کرده است.

سناتور‌های آمریکایی در کی‌یف با زلنسکی دیدار کردند

هیئتی از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا طی سفری اعلام‌نشده روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کردند.

در این دیدار میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا و شماری دیگر از سناتور‌های آمریکایی نظیر سوزان کالینز، جان باراسو و جان کورنین حضور داشتند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ویدئوی تلگرامی این سفر را «نشانه‌ای قوی از حمایت دو حزبی کنگره و مردم ایالات متحده از اوکراین» خوانده است.

سفر سناتور‌های آمریکایی در زمانی انجام می‌شود که سنا در حال کار برای تصویب بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک نظامی و مالی به اوکراین است.

این دومین سفر یک هیئت بلندپایه کنگره آمریکا به اوکراین طی ماه جاری به شمار می‌رود. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده دوه هفته پیش در دیدار از کی‌یف به ولودیمیر زلنسکی قول داده بود که آمریکا «تا پایان جنگ در کنار شما خواهد بود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی