تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
امیر قطر: تاریخ روابط ایران و قطر را باید به قبل و بعد از سفر رئیسی به دوحه تقسیم کرد

رئیسی: ایران دوستی خود را در روز‌های سخت به قطر اثبات کرده است

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: ایران دوستی خود را در روز‌های سخت به دوستان از جمله قطر اثبات کرده است.

کد خبر: ۱۲۹۴۷۳
۰۷:۵۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

رئیسی: ایران دوستی خود را در روز‌های سخت به قطر اثبات کرده است

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های ایران و قطر برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، تاکید کرد: ظرفیت دو کشور نه تنها می‌تواند در خدمت توسعه روابط فیمابین باشد بلکه می‌تواند بستری برای مقابله با چالش‌های موجود در منطقه باشد.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با اشاره به سفر موفق خود در اسفند ماه سال گذشته به دوحه، روابط دو کشور را برادرانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوستی خود را در روز‌های سخت به دوستان و برادران خود از جمله کشور دوست و برادر قطر، اثبات کرده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های ایران و قطر برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: ظرفیت دو کشور نه تنها می‌تواند در خدمت توسعه روابط فیمابین باشد بلکه می‌تواند بستری برای مقابله با چالش‌های موجود در منطقه باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و قطر تصریح کرد: بخشی از توافقات ما در سفر به قطر اجرایی شده و در این دیدار برای تحقق حداکثری آن گفتگو و تصمیم‌گیری می‌کنیم. تقویت همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه‌های گردشگری، ترانزیت، همکاری‌های بندری و دریایی، انرژی و نیز افزایش همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در ماه‌های اخیر نشاندهنده عزم و اراده تهران و دوحه برای توسعه ارتباطات بین دو کشور است.

رئیسی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و مزیت‌های بی‌نظیر جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی ایران زمینه‌ساز توسعه همگرایی منطقه‌ای و امنیت و رفاه برای ملت‌های منطقه است، خاطرنشان کرد: ما خواهان پایان محاصره یمن، ثبات و حکومت قدرتمند در عراق، خروج اشغالگران از سوریه و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان هستیم.

وی ادامه داد: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و هرچه سریع‌تر باید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین متوقف شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از از سفر به تهران، ابراز داشت: سفر قبلی شما به دوحه بسیار مهم و اثرگذار بود و تاریخ روابط دو کشور را باید به قبل و بعد از آن سفر تقسیم کرد. ما به طور جدی خواهان اجرایی شدن همه توافقات آن سفر و گسترش روابط دو کشور به ویژه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران و قطر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای مواضع همسو و یکسان دارند، بیان کرد: آماده‌ایم در زمینه مسائل سوریه، عراق، فلسطین، یمن و افغانستان به توسعه همکاری‌ها ادامه دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی