تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در مجموعه ورزشی آزادی اتفاق افتاد

مهمانی ستاره‎‌ها در همایش بنز

در میانه اتفاقات و اخبار نگران‌کننده اقتصادی و اجتماعی، برگزاری یک همایش عمومی با حضور خودروهای جدید و قدیمی مرسدس بنز و استقبال فوق‌العاده مردم، رویداد خوشایند و آرامبخشی بود.

کد خبر: ۱۲۹۲۲۱
۱۷:۲۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

همایش بنز

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: جمعیت از اتوبان کرج سرازیر شده‌اند به سمت مجموعه ورزشی آزادی و پیست اتومبیلرانی قدیمی تهران که روزگاری به عنوان «پارکینگ یک» می‌شناختندش، از شوق دیدن آدم‌ها گل از گلش شکفته و خودش را انداخته زیر پای هزاران نفر. با اینکه هنوز آزار و اذیت کووید ـ ۱۹ تمام نشده، اما دیگر کسی جلودار خانواده‌هایی که عصر جمعه‌ای حوصله‌شان سر رفته و در این یکی دو سال به نوعی در خانه حبس بوده‌اند، نیست. عشق ماشین‌ها، ترافیک غیرعادی خروجی ورزشگاه آزادی را به جان خریده‌اند و با احتمال بارش باران گل‌آلود هم کنار آمده‌اند. وقت نمایش فرا رسیده و ستاره‌ها منتظرند!

گذرگاه تاریخ

نخستین همایش خودرو‌های خاص در پیست آزادی برگزار شد و در اولین میزبانی، اعضای کلوپ مرسدس بنز پذیرای علاقمندان پرتعداد خودرو بودند. از همان دقایق نخست ساعات رسمی همایش، هزاران نفر خود را به محوطه پیست اتومبیلرانی رساندند تا بعد از دو سال دوری، دوباره پیست قدیمی تهران با تماشاگران و علاقمندان دنیای سرعت و اتومبیل آشتی کند.



خودرو‌ها تقریبا با تفکیک مدل و کلاس در مسیر و پیچ‌های پیست آرایش گرفته‌اند و نقطه مشترک همه آن‌ها آرم مشهور مرسدس بنز یا همان ستاره سه‌پر است که آن جلو و بر پیشانی جلو پنجره مشهور و آشنای اتومبیل آلمانی چشمک می‌زند. اینجا به نوعی گذرگاه تاریخ نیز هست، از بنز‌های قدیمی ۱۷۰ و ۱۸۰ گرفته تا مرسدس چشم گلابی و چراغ خربزه‌ای! از کلاس E دانشجویی گرفته تا بنز‌های معروف به «معماری» و اس کلاس «تانک» و حتی مینی‌بوس عهد دقیانوس که هنوز هم در خیابان‌ها و جاده‌های ایران مشغول جابجا کردن مسافران هستند.

بابابزرگ‌ها صاف می‌روند سراغ اتاق‌های قدیمی مرسدس با آن سپر‌های آب ورشو و دوبل که با چراغ‌های گرد و قلمبه، ترکیب جذابی را آن قدیم‌ها ساخته بودند. مرسدس‌های گازوئیلی و ۱۸۰‌های نونوار هم انگاری از سر صحنه سریال‌های قدیمی یا عکس‌های سیاه و سفید میدان فردوسی دهه ۱۳۴۰ آمده‌اند. خلاصه دنیای عجیبی است از رنگ و برق و خاطره...

اسب‌ها در حبس!

جوان‌تر‌ها هم با سه تا چشم به دنبال چند ماشین امروزی هستند که نمونه‌های‌شان بسیار کم است و فقط می‌شود عکس‌های آن‌ها را در مسابقات مهم دنیا تماشا کرد. با اینکه چند سالی است واردات خودرو بسته شده و گُرّ و گُرّ ماشین‌های هیولا وارد مملکت نشده، اما بالاخره هنوز در گاراژ‌های زیرزمینی برخی افراد، مرسدس‌های عجیب‌الخلقه از نوع پلاک ملی و گذر موقت وجود دارد.همایش بنز

در پارکینگ کوچک ضلع غربی پیست، کمی آنطرف‌تر از پیچ اول، خاص‌ترین مرسدس‌ها از گذشته تا امروز کنار هم قرار گرفته‌اند. از اس ال سبز روشن با آن داشبورد فلزی تا بنز کالسکه‌ای مشکی و از همه پرطرفدارتر هم اس ال اس قرمز رنگ که ظاهرا نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد! میهمان ویژه این جمع، اما مرسدس جی تی اس مشکی رنگ کاملا جدیدی است که صدای غرش موتورش، زانوی همه طرفداران اسب‌بخار را سست کرده.

مرسدس‌های خاص از راه که می‌رسند برای دقایقی می‌روند پشت نوار زرد و بعد که خوب خودشان را نشان دادند و غرولُند موتورشان به آسمان رفت، آن وقت باید راهشان را از میان جمعیت باز کنند و بروند به میانه‌های پیست و احوال نسل قبلی‌های‌شان را بپرسند.

مرسدس جی تی اس مشکی رنگ هم به همین منظور از جایگاه ویژه بیرون آمد و خواست که برود به وسط پیست، اما در میان جمعیت گیر افتاد. آن مشکی براق که انگار توده‌ای به عمق یک کیلومتر از کربن خالص بود، هن و هن‌کنان و آسّه آسّه جلو می‌رفت در حالی که در محاصره صد نفر آدم قرار گرفته بود. جوان‌ها دو تا چشم داشتند، یکی هم از موبایل‌شان قرض کرده بودند و سانت به سانت حرکت این غول زیبا را می‌پاییدند. انگار که هزار اسب چموش و قلدر را در یک قفس حبس کرده بودند!

آنطرف‌تر هم سِری بنز‌های ۱۸۰ با رنگ درخشان سرخ و آبی و مشکی، دلبری می‌کنند و صاحب یکی از آن‌ها دارد درباره دردسر‌ها و هزینه‌های زیادی که این ماشین‌ها برای بازسازی دارند، سخنرانی پرشوری می‌کند: «فقط همین میله گِج روغنش رو دو و نیم میلیون دادم خریدم...!»

مهمان داریم از خارج

در کنار چند دستگاه بنز یونیماگ که صاحبان داخلی دارند، دو مرسدس بنز گنده بک در هیبت «کمپر وَن» هم قرار دارند که صاحب آن‌ها دو توریست سوئیسی هستند. دنیل و همسرش، دو توریست خوش‌صحبت و اجتماعی هستند که با دو مرسدس کاروان بزرگ از دو سال قبل جهانگردی می‌کنند و بیش از ۴ هفته هم هستند که قلابشان در ایران گیر کرده و حسابی از دیدنی‌های مملکت ما خوششان آمده.

مهمانی ستاره‎‌ها در همایش بنز

دَنیل از اینکه به این همایش دعوت شده حسابی لذت برده و با حوصله به همه سوالات فارسی، انگلیسی و آلمانی مردم جواب می‌دهد و حتی با رئیس فدراسیون اتومبیلرانی هم گفتگو می‌کند. با این احوال هرگز تعجب خود را از این همه اشتیاق و حضوری که مردم برای تماشای مرسدس‌ها از خود نشان می‌دهند، پنهان نمی‌کند. عشق ماشین‌ها هم در حال گشت و گذار در تاریخ‌اند و دارند خاطرات قدیمی خود را با بنز‌ها در سال‌های دور و نزدیک مرور می‌کنند، ستاره‌های سه‌پر هم خروار خروار اصالت را زیر پای تماشاچی‌ها می‌ریزند.

  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی