تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

امیر وفایی: فیلمنامه‌های رضا عطاران الان مجوز نمی‌گیرند

امیر وفایی، فیلمنامه‌نویس، معتقد است سریال‌هایی که رضا عطاران می‌ساخت، در حال حاضر، دیگر امکان ساخت آن‌ها وجود ندارد.

کد خبر: ۱۲۹۲۲۰
۱۵:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

 فیلمنامه‌های رضا عطاران الان مجوز نمی‌گیرند

دیدارنیوز ـ امیر وفایی فیلمنامه‌نویس سریال‌های طنز ضمن اشاره به افت کار‌های نمایشی طنز در کنداکتور تلویزیون تأکید کرد فیلمنامه‌هایی مشابه سریال‌های طنز رضا عطاران دیگر مجوز ساخت نمی‌گیرند.

امیر وفایی نویسنده فیلمنامه‌ها و برنامه‌های طنز درباره جای خالی سریال‌های طنز موفق در کنداکتور شبکه‌های سیما گفت: «این بنا را خود تلویزیون گذاشته و الان سال‌هاست همه انتظار دارند لااقل در ایام رمضان یک یا دو سریال طنز پخش شود، اما این‌که چرا پخش نمی‌شود دلایل مختلفی دارد.»

او با اشاره به سریال‌های طنز رضا عطاران که همچنان در بازپخش محبوب مخاطبان است گفت: «کار‌های طنزی که الان ساخته می‌شود در حد کار‌های گذشته نیست، سریال‌هایی که عطاران ساخته است و هنوز شبکه‌ها پخش می‌کنند هم دیگر امکان ساخت ندارد و اگر الان همین فیلمنامه‌ها را بنویسید مجوز ساخت نمی‌گیرد.»

نویسنده «نون. خ» درباره دیگر دلایل نبود طنز‌های خوب در تلویزیون گفت: «از دیگر دلایل عمده نبود طنز‌های خوب بازاری شدن آن است، وقتی کار‌های طنز بازار را گرفت و نگاه مخاطب را جذب کرد، نویسنده و کارگردانی هم که بر این حوزه تسلط نداشتند وارد کار شدند، چون حس کردند هر اثری در این حوزه دیده می‌شود. مثل زمانی که زنده یاد حمید لبخنده سریال‌هایی، چون «در پناه تو» را ساخت و یک باره بسیاری به ملودرام‌های این چنینی روی آوردند. این‌جا هم کسانی وارد شدند که در عمرشان حتی یک فیلمنامه طنز ننوشته و نساخته بودند.»

او اضافه کرد: «مخاطب هم از کار‌های طنز رکب خورده است، وقت نمی‌گذرد اگر ۲۰ دقیقه اول او را جذب نکند دیگر کار را تماشا نمی‌کند. با لمپن بازی و لوده بازی نمی‌توان مخاطب جذب کرد.»

نویسنده «دورهمی» ادامه داد: «با این‌که ناوارد‌ها وارد سیستم ساخت و تولید شده‌اند، اما من شخصاً ترسی از کار طنز خوب می‌بینم که به محض اینکه مخاطبش بالا می‌رود مشکلات بیشتر می‌شود! در صورتی که انتظار می‌رود تشویق‌ها و حمایت‌ها بیشتر شود.»

نویسنده «نون. خ» درباره فصل جدید این سریال نیز گفت: «ما به قصه «نون. خ» فکر می‌کنیم، از آن‌جایی که در فصل‌های قبل از این سریال استقبال شده است کار سختی داریم و با وسواس باید جلو برویم. چراکه مخاطب به محض این‌که حس کند فصل جدید به خوبی قبلی‌ها نیست به آن انتقاد خواهد کرد.»

منبع: مهر
برچسب ها: رضا عطاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی