تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سطح آب دریا‌های چین به بالاترین حد خود رسیده است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که سطح آب دریا‌های چین در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسیده است.

کد خبر: ۱۲۹۲۱۳
۱۵:۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

سطح آب دریا‌های چین به بالاترین حد خود رسیده است

دیدارنیوز ـ دولت چین در گزارشی اعلام کرد: سطح آب دریا‌ها در سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده که به دلیل بالا رفتن دمای آب و ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و یخ‌های قطبی افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: سطح دریا‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۴ میلی متر بیشتر از میانگین دوره زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۱ بوده است.

در این گزارش هشدار داده شده است که افزایش سطح آب دریا‌ها ناشی از تغییرات آب و هوایی، تاثیر مستمری بر توسعه مناطق ساحلی دارد و از مقامات درخواست شده تا نظارت خود را بهبود بخشند و اقدامات هشدار اولیه و پیشگیری را تقویت کنند.

در این بررسی آمده است که تاثیرات بلند مدت افزایش سطح آب دریا‌ها شامل فرسایش اکوسیستم‌های ساحلی و از بین رفتن "پهنه‌های گِلی" می‌شود، در حالی که شهر‌های ساحلی با خطرات بیشتر سیل و جزر و مد نمک مواجه هستند. پهنه‌های گِلی، تالاب‌های ساحلی هستند که درون محوطه‌ای که اثر جزر و مد وجود دارد، تشکیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سطح دریا‌های ساحلی در اطراف چین از سال ۱۹۸۰ تاکنون به طور متوسط ​​۳.۴ میلی متر در سال افزایش یافته است که بالاتر از نرخ جهانی در این دوره است. اگرچه دمای آب‌های ساحلی چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل کمی کاهش یافته، اما همچنان سومین رکورد ثبت شده و ۰.۸۴ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سال‌های ۲۰۱۱-۱۹۹۳ بوده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بحران آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی