تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

اسامی برندگان سیمرغ را لو دادند و به کارشان ادامه می‌دهند

رئیس سازمان سینمایی حدود یک ماه پیش در نشستی اعلام کرد که سایت لودهنده برگزیدگان سیمرغ برای مدتی از سمفا خارج خواهد شد، اما این اتفاق تا امروز به وقوع نپیوسته است.

کد خبر: ۱۲۹۱۹۴
۱۳:۳۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

اسامی برندگان سیمرغ را لو دادند و به کارشان ادامه می‌دهند

دیدارنیوز ـ داستان، از ظهر روز جمعه، ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۰ آغاز شد. یک وبسایت به عنوان بستر فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره، در اقدامی عجیب، برای دقایقی، نام برگزیدگان سیمرغ را روی خروجی سایت خود گذاشت و همین که نخستین سیگنال‌های منفی را دریافت کرد، آن فهرست را از روی سایت برداشت.

این اقدام غیرحرفه‌ای وبسایت مذکور، سروصدای بسیاری به راه انداخت. جالب‌تر آن‌که طی برخی از دوره‌های اخیر، اسامی برگزیدگان به انواع مختلف، رسانه‌ای می‌شد و رسانه‌ها چندان پیگیر این اتفاق نبودند، اما در دوره چهلم، اقدام عجیب این وبسایت، اعتراض‌های بسیار گسترده‌ای را به وجود آورد.

در همان زمان، سازمان سینمایی اعلام کرد که با قدرت با این اقدام غیرحرفه‌ای مبارزه خواهد کرد. اتفاقی که ابعاد و زوایای آن چندان رسانه‌ای نشد تا این که رئیس سازمان سینمایی در نشست خبری فروردین خود، با این پرسش خبرنگاران مواجه شد که با وجود اعلام قبلی حذف این وبسایت از دایره سمفا، باز این سامانه در حال فروش بلیت و فعالیت عادی خود است؟ رئیس سازمان سینمایی نیز اعلام کرد که این سامانه برای مدتی از دایره سمفا خارج خواهد شد.

حال با مراجعه به سمفا متوجه می‌شویم که سامانه مذکور همچنان به شیوه گذشته مشغول به فعالیت بوده و هیچ محدودیتی برای این سامانه ایجاد نشده است.

محدودیتی که قرار بود پیش از عید اعمال شود، اما با این وجود و با وجود تاکید مجدد رئیس سازمان سینمایی در فروردین‌ماه، این سامانه همچنان فعالیت گذشته خود را ادامه می‌دهد.

نکته عجیب‌تر آن‌که این وبسایت درحالی با وجود این اعلام‌نظر‌های رسمی مشغول به فعالیت است که تاکنون تنها به یک عذرخواهی رسمی و کتبی بسنده کرده و تا آنجا که خبرنگار ایرنا پیگیری کرده، حتی از آوردن نام شخص متخلف خودداری کرده است؛ بنابراین اینجا با این گمانه مواجه می‌شویم که سازمان سینمایی، به همان عذرخواهی کتبی بسنده کرده و شاید نیاز به آن ندانسته که در شرایط فعلی سینما، با محدودیت این سامانه، حاشیه‌ای دیگر برای سینمای ملی رقم بزند.

البته که در شرایط فعلی، این موضوع نمی‌تواند به‌عنوان بحث پررنگ و مهم سینمایی کشور مطرح باشد، اما قدرمسلم آن‌که سازمان سینمایی باید با شناسایی مسیر لو رفتن فهرست، جلوی اتفاق‌های مشابه را گرفته تا لااقل در این زمینه بتواند مسیر جشنواره‌های حرفه‌ای جهان را دنبال کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی