تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پس از نشست «گروه هفت» اعلام شد

توکیو واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که توکیو تصمیمی دشوار مبنی بر تحریم نفت روسیه اتخاذ نموده است چرا که اتحاد بین کشور‌های عضو «گروه هفت» (G-۷) از هر چیزی مهم‌تر است.

کد خبر: ۱۲۹۱۵۴
۱۰:۵۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

توکیو واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند

دیدارنیوز: نخست وزیر ژاپن با اشاره به برگزاری نشست سران «گروه هفت» با رئیس جمهور اوکراین، گفت که کشورش حاضر است علیرغم سختی این کار، واردات نفت از روسیه را ممنوع کند تا اتحاد اعضای گروه آسیبی نبیند.

به نقل از ریانووستی، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که توکیو تصمیمی دشوار مبنی بر تحریم نفت روسیه اتخاذ نموده است چرا که اتحاد بین کشور‌های عضو «گروه هفت» (G-۷) از هر چیزی مهم‌تر است.

وی پس از شرکت در نشست مجازی این گروه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در این باره گفت: من در یک کنفرانس ویدئویی با حضور رهبران گروه هفت شرکت کردم. ما یک تبادل نظر صریح با رهبران کشور‌های G ۷ و رئیس جمهور «زلنسکی» داشتیم و توانستیم بر همبستگی گروه هفت با اوکراین تاکید کنیم. در مورد نفت نیز برای کشور ما که تا حد زیادی به واردات منابع انرژی وابسته است، این مسئله تصمیم بسیار دشواری است، اما اکنون زمانی است که وحدت گروه هفت اهمیت بیشتری دارد. بر همین اساس و با در نظر گرفتن اظهارات رهبران گروه هفت، تصمیم گرفتیم برای ممنوعیت واردات نفت روسیه اقداماتی انجام دهیم. ژاپن به همکاری نزدیک با گروه هفت و سایر کشور‌ها برای پاسداری از نظم جهانی ادامه خواهد داد.

کیشیدا همچنین در ادامه و با اشاره به پروژه‌های مشترک توکیو با مسکو و سهم ژاپن از واردات نفت روسیه در ازای مشارکت در این پروژه‌ها افزود که کشورش با توجه به اینکه این مسئله به تأمین انرژی درازمدت، ارزان و پایدار کمک می‌کند، آن را به صورت مرحله‌ای کاهش خواهد داد تا تأثیر منفی بر زندگی مردم و فعالیت‌های تجاری به حداقل ممکن برسد.

نشست مجازی رهبران گروه ۷ در روز یکشنبه با حضور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوراوکراین برگزار شد. در بیانیه پایانی نشست مذکور، سران کشور‌های عضو اعلام کردند که رهایی تدریجی از وابستگی به انرژی روسیه، از جمله با حذف تدریجی یا ممنوعیت واردات نفت روسیه را دستور کار خود خواهند داشت و این کار به صورت مرحله‌ای و با ارائه منابع جایگزین انجام خواهد شد.

رهبران گروه ۷ همچنین افزودند که به کار جهت حصول اطمینان از اینکه روسیه به «خدمات کلیدی» دسترسی نداشته باشد، ادامه خواهند داد و اقدامات بیشتری برضد بانک‌ها و بخش مالی روسیه صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی