تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
با شکست مدعیان و قهرمانی در مسترز مادرید رقم خورد

زلزله در دنیای تنیس؛ آلکاراس به هیچ‌کس رحم نکرد!

کارلوس آلکاراس اسپانیایی با نمایشی خیره‌کننده در دیدار فینال رقابت‌های مسترز مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد. او پس از شکست اسطوره‌هایی چون نادال و جوکوویچ، در دیدار نهایی زورف آلمانی و مدافع عنوان قهرمانی را به سادگی از پیش رو برداشت.

کد خبر: ۱۲۹۱۴۹
۱۰:۲۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

زلزله در دنیای تنیس؛ آلکاراس به هیچ‌کس رحم نکرد!

دیدارنیوز: “کارلیتوس” با سه پیروزی پی در پی برابر نادال، جوکوویچ و زورف دنیای تنیس را به حیرت وا داشت.

به نقل از تنیسفا، در دیدار پایانی رقابت‌های مسترز مادرید، کارلوس آلکاراس با ارائه نمایشی خیره‌کننده الکساندر زورف را در مدت زمان ۶۲ دقیقه در هم کوبید و جو‌انترین قهرمان تاریخ این مسابقات لقب گرفت.

اعجوبه اسپانیایی در فینال رقابت‌ها از همان ابتدای کار با بازی هجومی خود عرصه را بر زورف تنگ کرد و در ست اول ۶-۳ پیروز شد. او در ست دوم هم مجال خودنمایی به مدافع عنوان قهرمانی نداد و با نمایشی کوبنده ۶-۱ پیروز شد تا دومین قهرمانی خود در مسترز‌های ۱۰۰۰ امتیازی را جشن بگیرد.

زلزله در دنیای تنیس؛ آلکاراس به هیچ‌کس رحم نکرد!

به این ترتیب هفته رویایی آلکاراس در مادرید با سه پیروزی شگفت‌انگیز مقابل سه بازیکن از جمع ۴ نفر برتر تنیس جهان تکمیل شد؛ کارلیتوس که در دو دور قبلی نادال و جوکوویچ دو اسطوره بزرگ جهان را از سر راه برداشته بود، در گام آخر مقتدرانه بر نفر سوم رده‌بندی غلبه کرد تا در تورنمنت خانگی به پنجمین قهرمانی دوران ورزشی خود برسد.

آلکاراس که با شکست زورف هفتمین پیروزی متوالی خود مقابل ده نفر برتر جهان را به دست آورد، بعد از کسب جام در همین باره گفت: «فوق‌العاده است؛ پیروزی مقابل دو تن از بهترین بازیکنان تاریخ و بعد زورف، نفر سوم جهان. ساشا بازیکن فوق‌العاده‌ای است. می‌توانم بگویم این بهترین هفته زندگی‌ام بود. من ۱۹ ساله هستم و به نظرم به همین علت است که می‌توانم چند مسابقه سخت و طولانی و پشت سر هم انجام دهم. از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برم.»

زلزله در دنیای تنیس؛ آلکاراس به هیچ‌کس رحم نکرد!

او در ادامه الگویش رافائل نادال را عامل سخت‌کوشی‌های خود دانست و گفت: «تماشای رافا هنگام بالا بردن جام قهرمانی این مسابقات به من انگیزه داد تا سخت برای این لحظه تلاش کنم. این لحظه‌ای فوق‌العاده برای من است. مادرید اولین تورنمنتی است که من تماشا کردم و بالا بردن جام قهرمانی در اینجا مرا احساساتی می‌کند.»

آلکاراس با فتح مادرید جوان‌ترین تنیس‌بازی از سال ۱۹۹۰ به این سو لقب گرفت که سه بازیکن از جمع پنج نفر برتر جهان را در یک تورنمنت شکست می‌دهد.

قهرمانی در مادرید هم‌چنین موجب شد تا آلکاراس از لحاظ آماری در سال ۲۰۲۲ بالاتر از هر تنیس‌باز دیگری قرار بگیرد؛ تنیس‌باز اسپانیایی تعداد پیروزی‌های خود در این فصل را به عدد ۲۸ رساند و از استفانوس سیتسیپاس پیشی گرفت. او هم‌چنین تعداد عناوین خود در سال جاری را به عدد ۴ رساند و بالاتر از نادال و روبلف با سه عنوان قرار گرفت.

بعلاوه، در رده‌بندی جدید آلکاراس با ۳ رتبه صعود در جایگاه ششم خواهد ایستاد که دستاوردی فوق‌العاده برای یک بازیکن ۱۹ ساله به حساب می‌آید.

اما زورف درحالی دیدار پایانی را به حریف جوانش واگذار کرد که ۹ بازی آخر خود در مادرید را با پیروزی پشت سرگذاشته بود و در تمامی ۲۱ دیدار قبلی‌اش در این مسابقات حداقل یک ست کسب کرده بود. تنیس‌باز آلمانی که پس از مدتی افول توانسته به ثبات نسبی برسد قصد داشت ششمین جام مسترز خود را فتح کند، اما نمایش مقتدرانه آلکاراس او را در رسیدن به این مهم ناکام گذاشت.

زورف در مراسم اهدای جام با تمجید از آلکاراس گفت: «کارلوس، در حال حاضر، تو بهترین بازیکن جهان هستی، با اینکه فقط ۵ سالت است [به شوخی]، اما همه ما را شکست می‌دهی. این برای تنیس فوق‌العاده است که ما کسی را داریم که قرار است در گرند اسلم‌های زیادی برنده شود و مرد اول تنیس جهان باشد.»

اضافه می‌شود رقابت‌های مسترز رم از دیروز (یکشنبه) در ایتالیا آغاز شده است.

کارلوس آلکاراس از حضور در مسابقات مسترز رم انصراف داد

تنیس‌باز ۱۹ ساله اسپانیایی تنها ساعتی پس از قهرمانی در مادرید با بیان اینکه از ناحیه مچ پا احساس ناراحتی می‌کند از مسترز رم کناره‌گیری کرد. او در دیدار مقابل نادال در یک چهارم پایانی مادرید مچ پایش پیچ خورده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی