تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید/ فروش اجباری تن ماهی و رب گوجه با روغن خوراکی

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: از روز گذشته ماکارونی در همه فروشگاه‌ها با قیمت جدید توزیع شده است و تا پایان هفته نیز بازار از این محصول اشباع خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۹۰۹۶
۱۴:۲۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

آغاز توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید

دیدارنیوز ـ در چند روز گذشته شاهد کمبود روغن و ماکارونی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر بودیم. به طوری که نبود این دو کالای اساسی یکی از پربحت‌ترین موضوعات در این چند روز بوده است.

گفته می‌شود کارخانجات و شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی با دپوی آن در انبارها، از عرضه ماکارونی با قیمت قبل خودداری کرده‌اند تا با قیمت‌های جدید، توزیع این محصول را از سر گیرند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت گو با خبرنگار همشهری آنلاین در مورد کمبود ماکارونی در چند روز اخیر توضیحاتی ارائه داد و گفت: از روز گذشته توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید آغاز شده و بازار ماکارونی اشباع می‌شود.

قاسمعلی حسنی اضافه کرد: کمبود ماکارونی در این چند روز به دلیل دپو کردن این محصول از سوی کارخانه داران بود تا پس از مدت‌ها بتوانند ماکارونی را با قیمت جدید عرضه کنند.

وی ادامه داد: سرانجام هم با هماهنگی دولت و سازمان حمایت قیمت ماکارونی افزایش پیدا کرد و حدود ۳ برابر گران شد. اکنون بازار ماکارونی به روال قبل برگشته و تا هفته آینده هم بازار از این کالای اساسی اشباع خواهد شد و دیگر شاهد کمبود ماکارونی در بازار نخواهیم بود.

همچنین طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماکارونی رشته‌ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده ۵۰۰ گرمی ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان تعیین شد.

جدیدترین وضعیت بازار روغن

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد جدیدترین وضعیت بازار روغن نیز گفت: بازار روغن کلا از صفر تا صد در اختیار دولت است. در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم و روغن در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اندازه کافی وجود دارد. اما بنکدار برای خرید روغن از کارخانجات مجبور به خرید اقلام دیگری همچون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، روغن زیتون و ... است که همین مساله موجب شده بنکدار تمایلی به خرید روغن نداشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت‌های پخش برای بنکداری که روزانه چند هزار کارتن فروش روغن دارد ۱۰۰ کارتن در ماه سهمیه روغن در نظر می‌گیرند و به اجبار ۵۰ کارتن محصولاتی که به آن اشاره کردم را نیز برای آن‌ها در نظر می‌گیرد درحالی که فروش روغن با قیمت مصوب سود چندانی برای بنکدار ندارد و به همین دلیل، بنکدار نیز رغبتی به خرید روغن نشان نمی‌دهد.

حسنی با اشاره به اینکه، داستان روغن با ماکارونی فرق می‌کند، ادامه داد: به روغن ارز یارانه‌ای تعلق می‌گیرد و امسال هم اعلام شده است ارز ۴۲۰۰ همچنان ادامه دارد و طبق گفته مسئولان مربوطه روغن گران نخواهد شد و با همان قیمت‌های قبلی عرضه صورت می‌گیرد.

حسنی بیان کرد: البته روغن و کالا‌های دیگر با قیمت آزاد به وفور یافت می‌شود. اگر دولت به ما اجازه دهد که روغن را با ارز آزاد وارد کنیم این مشکل برطرف خواهد شد و بازار از روغن اشباع می‌شود، اما دولت همچنان با این موضوع مخالف است.

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مسئولان قرار است از هفته جاری بازار روغن هم سروسامان گیرد.

پیش‌تر نیز معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره کمبود مقطعی روغن در کشور اظهار کرد: بخشی از کمبود روغن به روند توزیع این محصول از کارخانه‌های روغن به سیستم‌های توزیع به مصرف کنندگان برمی‌گردد که دچار اختلال و انحراف شد.

به گفته عباس عسکرزاده، تا پایان هفته جاری برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان بیش از ۶۰۰۰ تن روغن توزیع خواهد شد و این مشکل برای مردم برطرف می‌شود.

برچسب ها: گرانی کالا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی