تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

هواشناسی: چهار هشدار درباره خیزش گرد و خاک صادرکرده بودیم/ تداوم آلودگی هوای پایتخت تا فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به صدور چهار هشدار طی روز‌های اخیر در زمینه خیزش گرد و خاک در کشور و تهران از تداوم آلودگی هوای پایتخت تا فردا پیش از ظهر (۱۹ اردیبهشت) خبر داد.

کد خبر: ۱۲۹۰۷۰
۱۲:۳۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

هواشناسی چهار هشدار درباره خیزش گرد و خاک صادرکرده بودیم

دیدارنیوز ـ صادق ضیاییان افزود: تا فردا قبل از ظهر خیزش گرد و خاک در تهران ادامه دارد، اما شرایط شهر‌های دیگر متفاوت است. شهر‌های واقع در مرکز کشور گرد و خاک ظرف سه روز آینده با این وضعیت جوی مواجه می‌شوند. گردو خاک در شهر‌های جنوب غرب و غرب کشور از روز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) دوباره تشدید می‌شود.

ضیاییان درباره این موضوع که استانداری تهران علت تعطیلی دیرهنگام مدارس به علت آلودگی هوا را تاخیر هواشناسی در اطلاع‌رسانی اعلام کرد، تاکید کرد: سازمان هواشناسی طی روز‌های اخیر چهار هشدار صادر کرده است؛ یکی ۱۶ اردیبهشت توسط اداره کل هواشناسی تهران صادر شد. روز گذشته نیز این اداره کل هشدار زرد صادر کرد. ستاد مرکزی سازمان هواشناسی نیز اقدام به صدور دو هشدار هواشناسی کرد که یکی در سطح نارنجی و دیگری در سطح زرد بود و این هشدار‌ها در سایت هواشناسی نیز قابل دسترسی است.

وی درباره علت صدور هشدار زردرنگ - که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد- در شرایطی که آلودگی هوای تهران تشدید شده است، گفت: از نظر هواشناسی، گرد و خاک دید ما تا ۳۵۰۰ را فقط کاهش داده است. در کل کشور مناطقی زیر دید ۲۰۰۰ متر خیلی کم داریم البته در شهر تهران موضوعی که باعث افزایش آلودگی می‌شود، افزوده شدن آلاینده‌ها به هوای تهران است. در نتیجه شاخص کییفیت هوا افزایش پیدا کند والا از نظر «دید» میزان گرد و خاک را در حد هشدار زرد رنگ است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: اگرچه خطا‌هایی در پیش بینی ممکن است وجود داشته باشد، اما شامل این مورد نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه گرد و خاک تهران هم منشا داخلی و هم منشا خارجی دارد، گفت: بخش زیادی از منشا گرد و خاک پایتخت داخلی و بخشی از منشا آن خارجی است. خیزش گرد و خاک در حال حاضر در برخی استان‌های کشور از دو کانون جداگانه انجام می‌شود؛ یکی از کانون‌های داخلی است که مناطقی از کشور را درگیر کرده است و وزش باد شدید را داریم.

ضیاییان اضافه کرد: از فردا (۱۹ اردیبهشت ماه) کماکان ماندگاری گرد و خاک در اغلب مناطق کشور وجود دارد. از روز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت ماه) استان‌های غربی کشور درگیر گرد و خاک ناشی از منابع خارجی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تبعات خشکسالی بر افزایش کانون‌های گرد و خاک داخلی توضیح داد: بارش فروردین بسیار کم بود و بیش از ۲۷ درصد امسال کاهش بارش داریم. سال گذشته هم با کمبود بارش مواجه بودیم. این شرایط دست به دست هم داد تا کانون‌های گرد و غبار زیادی در کشور تشکیل شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: در حال حاضر تقریبا تمام مناطق اطراف شهر‌ها خشک هستند و مراتعی که پیش از این سرسبز بودند، غالبا خشک شده‌اند و می‌توانند موجب ایجاد گرد و خاک شوند، ولی یک سری منابعی حجم گرد و خاک زیادتری دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به صالحیه در اطراف تهران اشاره کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی