تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ستاره‌های جهان در ایران؛ انگاپت و نیمیر مجانی بازی می‌کنند؟

بعضی‌ها به‌خاطر ریخت‌وپاش‌های مدیران باشگاه پیکان بابت جذب انگاپت و نیمیر انتقاد کرده‌اند و می‌گویند مگر قهرمانی در جام باشگاه‌های والیبال آسیا چقدر مهم است که پیکان هزینه‌های گزافی را متحمل شده است، هرچند پیکانی‌ها مدعی‌اند نه‌تن‌ها برای این بازیکنان هزینه‌ای نشده بلکه برای باشگاه درآمدزایی هم کرده‌اند.

کد خبر: ۱۲۹۰۶۹
۱۲:۲۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

ستاره‌های جهان در ایران؛ انگاپت و نیمیر مجانی بازی می‌کنند؟

دیدارنیوز: ستاره‌های تیم ملی والیبال فرانسه و هلند در جام باشگاه‌های آسیا برای پیکان بازی می‌کنند. مدیرعامل این باشگاه مدعی است که هیچ هزینه‌ای برای جذب آن‌ها نکرده است.

واکنش به حضور ستاره‌های والیبال جهان در تیم پیکان متفاوت است؛ بعضی‌ها به‌خاطر ریخت‌وپاش‌ها از مدیران این باشگاه انتقاد کرده‌اند و می‌گویند مگر قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا چقدر مهم است که پیکان هزینه‌های گزافی را متحمل شده است، هرچند پیکانی‌ها مدعی‌اند نه‌تن‌ها برای این بازیکنان هزینه‌ای نشده بلکه برای باشگاه درآمدزایی هم کرده‌اند. بعضی‌ها هم از حضور این بازیکنان در ایران هیجان‌زده هستند و امیدوارند بعد از مدت‌ها بازی‌های جذابی را در ایران ببینند.

خرید‌های پیکان از ترکیه و از بازیکنان ایرانی شروع شد. آن‌ها ابتدا با محمد موسوی قرارداد بستند. موسوی که به‌خاطر بالا بودن تعداد بازیکنان خارجی فنرباغچه در نیم‌فصل دوم نیمکت‌نشین بود، آخر فصل از این تیم جدا شد و این بهترین فرصت بود که پیکانی‌ها او را برای جام باشگاه‌ها داشته باشند. همزمان با حضور موسوی در پیکان، گفته شد سعید معروف هم جزو گزینه‌های این باشگاه است. معروف که قراردادش را برای یک فصل دیگر با فنرباغچه تمدید کرده است، در تعطیلات بعد فصل برای پیکان بازی می‌کند. با جدی شدن حضور این ۲ بازیکن، نام‌های بزرگ‌تری هم در لیست پیکان قرار گرفت. منابع از حضور اروین انگاپت، بازیکن تیم ملی فرانسه و نیمیر عبدالعزیز ستاره تیم ملی هلند در پیکان خبر می‌دادند. در ابتدا حضور این ستاره‌ها در یک تیم ایرانی بیشتر شبیه شایعه بود، اما در ادامه پیکان از قراردادی که با آن‌ها بسته است، خبر داد و همه را غافلگیر کرد. بعد از قطعی شدن حضور این بازیکنان در ایران، سؤال بعدی این بود که آن‌ها با چه مبلغی حاضر شده‌اند برای پیکان بازی کنند؟ امیر عطابخش، مدیرعامل باشگاه پیکان در جواب این سؤال به همشهری می‌گوید: «ما به آن‌ها پولی نمی‌دهیم. فقط قرار است اگر تیم قهرمان جام شود، به آن‌ها پاداش بدهیم.» بازیکنانی که گفته می‌شود از باشگاه ایتالیایی‌شان مودنا بیش از یک‌میلیون یورو دستمزد می‌گیرند، برای یک تورنمنت در سطح آسیا، مجانی بازی می‌کنند؟ باور این ادعا سخت است، اما عطابخش مدعی است که با دیپلماسی ورزشی این بازیکنان را به ایران و به تیم پیکان آورده است.

ستاره‌های مجانی
باشگاه پیکان با باشگاه‌های میلانو و مودنای ایتالیا خواهرخوانده شده‌اند و عطابخش می‌گوید به‌خاطر همین مسئله این دو بازیکن به‌عنوان اشانتیون به پیکان می‌آیند: «ما با این ۲ باشگاه خواهرخوانده شده‌ایم و قرار است اردو‌های مشترک و آکادمی‌های مشترک داشته باشیم. هدف ما استعدادپروری است و به‌خاطر همین از این باشگاه‌ها کمک می‌گیریم و از دانش و تجربه مربیان آن‌ها استفاده می‌کنیم. ما با دیپلماسی ورزشی که حلقه گمشده در ورزش ایران است، کارهایمان را انجام می‌دهیم نه با پول. به‌خاطر این همکاری‌ها باشگاه مودنا شرایطی را ایجاد کرد که این دو بازیکن در جام باشگاه‌ها برای پیکان بازی کنند. در اصل، حضور آن‌ها اشانتیونی است که مودنا به ما داده است.»، اما این قرار و خواهرخواندگی چه سودی برای باشگاه‌های ایتالیایی دارد؟ عطابخش توضیح می‌دهد: «ایران معدن استعداد است، ما این استعداد‌ها را پیدا می‌کنیم و در آکادمی مشترک پرورش می‌دهیم، آن‌ها را به آکادمی این ۲ باشگاه در ایتالیا می‌فرستیم و از انتقال این بازیکنان، باشگاه‌های ایتالیایی سود می‌برند. از طرف دیگر این باشگاه‌ها به جای اینکه اردو‌های گران در کشور‌های عربی برگزار کنند، در تهران و کیش با ما اردوی مشترک برپا می‌کنند.» پاداشی که این بازیکنان می‌گیرند، چقدر است؟ این سؤالی است که پیکانی ها حاضر نیستند به آن جواب بدهند. مسئولان ۲ باشگاه به پیکان قول داده‌اند که برای تماشای بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال به ایران بیایند.

مشکل مالیاتی معروف
شاید قرارداد موسوی هزینه زیادی برای پیکان نداشته باشد، اما گفته می‌شود خرید معروف برای پیکانی‌ها هزینه داشته است. عطابخش این خبر را هم تأیید نمی‌کند: «معروف و موسوی بازیکنان پیکان بودند و با مبلغ کمی با آن‌ها قرارداد بستیم. معروف اصلا وارد بحث مالی نشد. مسئله او مالیاتی بود که باشگاه حل کرد.»

جام باشگاه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود و فدراسیون والیبال و پیکان میزبانی مشترک دارند. عطابخش مدعی است که نه میزبانی و نه خرید بازیکنان، هیچ هزینه‌ای برای باشگاه و شرکت ایران خودرو نداشته است: «با حضور این ستاره‌ها در تیم توانستیم اسپانسر بگیریم و نه‌تن‌ها یک ریال روی دست پیکان هزینه نگذاشتیم که برای باشگاه درآمدزایی هم کرده ایم.» موسوی به تمرینات پیکان اضافه شده است، معروف هم روز سه‌شنبه خودش را به تیم می‌رساند. انگاپت و نیمیر هم صبح پنجشنبه به تهران می‌رسند.

پیکان به‌عنوان نایب‌قهرمان لیگ ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند و شهداب یزد به‌عنوان قهرمان لیگ. با توجه به میزبانی ایران و شرایط تیم‌ها به‌نظر می‌رسد رقابت اصلی برای قهرمانی بین این دو تیم باشد. شهدابی‌ها هم برای اینکه بتوانند با پیکانی‌ها مقابله کنند، فعلا یک خرید خوب کرده‌اند و در حال مذاکره با بازیکن دیگری هم هستند. طبق اعلام رسمی باشگاه جان گوردون پرین، ستاره تیم ملی کانادا که در پست دریافت‌کننده قدرتی بازی می‌کند، با این تیم قرارداد بسته است. پرین از لوکوموتیو روسیه راهی شهداب شده است. گفته می‌شود ۲ بازیکن دیگر هم مدنظر شهداب هستند؛ سیمون، سرعتی‌زن کوبایی تیم لوبه ایتالیا و دونووان ژاورونوک اهل چک که برای تیم مونزای ایتالیا بازی می‌کند. با توجه به اینکه هر تیم فقط می‌تواند از ۲ بازیکن خارجی در زمین استفاده کند، شهداب باید یکی از این دو بازیکن را جذب کند، البته اگر مذاکرات طرفین به نتیجه برسد. گفته می‌شود بازیکن کانادایی شهداب با مبلغ ۱۰۰ هزار دلار حاضر شده است به ایران بیاید. نصف این پول مبلغ قرارداد اوست و اگر تیم به قهرمانی برسد، به اندازه قرارداد هم پاداش می‌گیرد. حضور این ستاره‌ها هر چند با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است، اما برای والیبالی‌ها اتفاق خوشایندی است، به‌خصوص برای آن‌هایی که به‌دنبال تماشای بازی‌های جذاب هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی