تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

با تحریم روسیه ونزوئلا وارد بازی می‌شود

روزنامه اقتصادی «چالش‌ها» (challenges) فرانسه گزارش داد: آمریکا با تحریم‌های نفتی روسیه قصد دارد ارتباط خود با ونزوئلا را بهبود بخشیده و نفت این کشور را جایگزین نفت روسیه کند.

کد خبر: ۱۲۹۰۶۶
۱۲:۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

با تحریم روسیه ونزوئلا وارد بازی می‌شود

دیدارنیوز ـ این روزنامه در مورد تغییر رویکرد آمریکا در قبال ونزوئلا، نوشت: تحریم نفت روسیه توسط آمریکا از ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) اجرایی و این کشور وادار شد تا تامین کننده دیگری را بیابد تا روزانه ۳۰۰ میلیون بشکه نفت را جایگزین کند. تلاش‌های اخیر واشنگتن برای برقراری ارتباط با ونزوئلا که تولید نفت خود را از سال گذشته دو برابر کرده و به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسانده است، از همین امر ناشی می‌شود.

این گزارش حاکی است: آمریکا ماه گذشته میلادی و سه روز پیش از اعلام تحریم‌ها سه فرستاده را به ونزوئلا اعزام کرده بود. «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزئلا این دیدار را «محترمانه» توصیف و بلافاصله نیز دو آمریکایی در زندان‌های کشورش را آزاد کرد.

به گزارش یک پایگاه تحلیلی ونزوئلا (Caracas Chronicles)، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور و «فلیکس پلاسنسیا» وزیر امور خارجه ونزوئلا قرار است به زودی با مقامات آمریکایی در ترینیداد و توباگو دیدار کنند. «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دونالد ترامپ در ونزوئلا، گفت: زمان بندی نشان می‌دهد که هدف واقعی دولت آمریکا دستیابی به نفت بیشتر است.

این گزارش حاکی است: تنها هدف دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در نزدیک شدن به ونزوئلا، اقتصادی نیست. وی امیدوار است بتواند در رابطه کاراکاس- مسکو شکافی ایجاد کند. روسیه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی، نزدیک به ۹ میلیارد دلار سلاح به ونزوئلا فروخته است. همچنین زمانی که در سال ۲۰۱۹، آمریکا و دیگران «خوآن گوایدو» رقیب مادورو، را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناختند، «ولادیمیر پوتین» نیرو‌هایی را برای حمایت از مادورو به ونزوئلا اعزام کرد.

روزنامه چالش‌ها می‌نویسد: بنا بر اعلام کرملین، مادورو در تماسی تلفنی با همتای روس خود از به راه افتادن جنگ در اوکراین حمایت کرده است. اما جنگ و تعارض روابط را به سمت تعارض می‌برد. رئیس جمهوری ونزوئلا نگران است: امروز که روسیه به کشوری منزوی تبدیل شده است بتواند با فروش نفت خود به قیمت پایین‌تر به رقیبی در فروش نفت تبدیل شود.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام خرید نفت از مسکو را به طور کامل متوقف کرده است. اتحادیه اروپا نیز از روز چهارشنبه ششمین بسته تحریمی خود را که «توقف تدریجی» خرید نفت از روسیه در بازه زمانی شش ماهه است، اعلام کرد. این تحریم‌ها که تاثیر آن هنوز بر اقتصاد روسیه روشن نیست، اتحادیه اروپا و آمریکا را با مشکلاتی، چون افزایش بهای سوخت و نیز یافتن منبع جایگزین مواجه کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: قیمت نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی