تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سازمان هواشناسی هشدار داد

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر/ خطر غرق شدن شناگران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

کد خبر: ۱۲۹۰۰۸
۱۵:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر

دیدارنیوز ـ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، افزایش میزان سرعت باد در نواحی شمال غربی - جنوب غربی و افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

این پدیده جوی روز دوشنبه در شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و روز سه‌شنبه در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های جنوب بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، اختلال در تردد شناور‌های نیمه‌سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تور‌ها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، احتیاط تردد با شناور‌های نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت باید رعایت شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی