تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رهبر طالبان: همه زنان باید برقع بپوشند!

وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان امروز -شنبه- با صدور دستوری از سوی «ملا هبه الله آخوند زاده» رهبر این گروه، پوشیدن نقاب و برقع را برای زنان افغان در ملأ عمومی واجب اعلام کرد.

کد خبر: ۱۲۸۹۸۲
۱۳:۲۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

رهبر طالبان: همه زنان باید برقع بپوشند!

دیدارنیوز: طالبان پوشش نقاب و برقع را برای زنان افغان واجب اعلام کرد.

به نقل از الیوم السابع، وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان امروز -شنبه- با صدور دستوری از سوی «ملا هبه الله آخوند زاده» رهبر این گروه، پوشیدن نقاب و برقع را برای زنان افغان در ملأ عمومی واجب اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که رهبر طالبان دستور داده تا زنان افغانستان در اماکن عمومی از برقعی استفاده کنند که از سر تا پای آن‌ها را می‌پوشاند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «مجازات‌هایی برای نقض دستورالعمل‌ها در زمینه پوشش اجباری حجاب از جمله حبس و اخراج از کار برای والدین و کارکنان مؤسسه‌های کشور در نظر گرفته شده است».

بر اساس این بیانیه، مجازات‌ها شلامل احضار، ولی امر به اداره ذیربط و سپس حبس به مدت ۳ روز و ارجاع به مراجع قضایی جهت تعیین مجازات مناسب در صورت تکرار جرم می‌شود.

مجازات زنان شاغل در مؤسسه‌های وابسته به طالبان، شامل پایان خدمت یا انفصال موقت می‌شود، در صورتی که تخلف از سوی دختران کارکنان صورت گرفته باشد.

این وزارتخانه خواستار انتشار پوستر‌ها و بنر‌هایی برای تشویق به پوشیدن حجاب در اماکن عمومی مانند بازار‌ها و پارک‌ها شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی