تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

زلنسکی: روسیه برای سالگرد رژه پیروزی خود تسلیحات کافی ندارد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ارتش این کشور تاکنون بیش از هزار تانک، نزدیک به ۲۰۰ هواپیما و تقریباً ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی زرهی جنگی روسی را منهدم کرده است. او گفت که روسیه برای اجرای مراسم سالگرد رژه روز پیروزی خود در مسکو باید تجدید نظر کند.

کد خبر: ۱۲۸۵۵۱
۰۹:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

زلنسکی: روسیه برای سالگرد رژه پیروزی خود تسلیحات کافی ندارد

دیدارنیوز: رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که میزان خسارات وارد شده به نیرو‌های روسیه از آغاز تجاوز نظامی در این کشور به حدی است که روسیه برای اجرای مراسم سالگرد رژه روز پیروزی خود در مسکو باید تجدید نظر کند.

به نقل از سی ان ان، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ارتش این کشور تاکنون بیش از هزار تانک، نزدیک به ۲۰۰ هواپیمای و تقریباً ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی زرهی جنگی روسی را منهدم کرده است.

زلنسکی همزمان افزود که با وجود این تلفات، نیرو‌های روسی همچنان تجهیزاتی برای انجام حملات بیشتر دارند.

وی در این باره گفت: البته اشغالگران هنوز تجهیزاتی در انبارشان دارند. بله، آن‌ها هنوز موشک‌هایی برای حمله به خاک ما دارند، اما این جنگ روسیه را چنان تضعیف کرده است که آن‌ها مجبورند تجهیزات کمتری را برای رژه نظامی در مسکو به کار ببرند.

اشاره زلنسکی به رژه نظامی است که به طور سنتی در ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم و تسلیم شدن آلمان نازی برگزار می‌شود و روسیه امسال نیز قصد دارد همانند سال‌های گذشته این رژه را در میدان سرخ مسکو برگزار نماید.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در ادامه افزود که از ابتدای عملیات روسیه در این کشور، بیش از ۲۳ هزار نظامی روس کشته شده اند.

پیشتر نیز ستادکل نیرو‌های مسلح اوکراین آمار از تلفات و خسارات نیرو‌های روسیه را اعلام کرده بود که در آن علاوه بر موارد فوق، به انهدام ۱۵۱ سامانه موشک انداز روسی، یک هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو، ۷۶ مخزن سوخت، ۷۳ سامانه ضدهوایی و هشت قایق روسی نیز اشاره شده بود.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) حمله نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی