تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

آنکارا سفیر آلمان را به دلیل مداخله در دادگاه‌های ترکیه احضار کرد

آنکارا سیاسی کردن پرونده کاوالا و احضار سفیر ترکیه در برلین به وزارت امور خارجه آلمان را محکوم و آن را مغایر با اصول دیپلماتیک دانست و به همین دلیل، سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد.

کد خبر: ۱۲۸۴۶۰
۱۰:۵۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

آنکارا سفیر آلمان را به دلیل مداخله در دادگاه‌های ترکیه احضار کرد

دیدارنیوز: پس از آنکه آلمان سفیر ترکیه در برلین را به خاطر حکم حبس ابد صادر شده برای عثمان کاوالا، نیکوکار و فعال مدنی ترکیه‌ای احضار کرد، آنکارا تلاش برلین برای مداخله در دادگاه‌های ترکیه را محکوم و سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته منابع دیپلماتیک، یورگن شولتس، سفیر آلمان در ترکیه اواخر روز جمعه توسط فاروق قیماقجی، معاون وزیر امور خارجه ترکیه که مسئول امور اتحادیه اروپاست به وزارت امور خارجه احضار شد.

آنکارا سیاسی کردن پرونده کاوالا و احضار سفیر ترکیه در برلین به وزارت امور خارجه آلمان را محکوم کرد و آن را مغایر با اصول دیپلماتیک دانست.

منابع اعلام کردند: قیماقجی به شولتس گفت که محکوم کردن قوه قضایه مستقل ترکیه نمی‌تواند توسط هیچ نهاد، قدرت و یا کشوری زیر سوال رود.

این منابع افزودند: قیماقجی ضمن تاکید بر اینکه ترکیه یک کشور قانونمند است، اظهار داشت که ترکیه از قانون اساسی خود و تعهدات بین‌المللی‌اش آگاه است.

ترکیه ضمن رد تلاش‌ها برای مداخله در امور سیاسی و قضایی این کشور، به اصل کنوانسیون وین در مورد عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر اشاره کرد.

سی‌امین دادگاه عالی کیفری استانبول روز دوشنبه کاوالا را به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت از طریق تامین مالی اعتراضات پارک گزی در سال ۲۰۱۳ میلادی به حبس ابد محکوم کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترکیه آلمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی