تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

انفجار قوی در مسجدی در کابل؛ دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند

ناآرامی‌ها در کشور افغانستان در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و انفجارهای پی در پی منجر به کشته شدن ده‌ها نفر در مدارس و مساجد این کشور شده که ماه‌هاست تحت حکومت طالبان رنگ آرامش را به خود ندیده است. روز گذشته (جمعه) انفجار قوی در مسجدی در کابل رخ داد که دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند.

کد خبر: ۱۲۸۴۲۹
۰۸:۰۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

انفجار قوی در مسجدی در کابل؛ دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند

دیدارنیوز: مقامات طالبان اعلام کردند در انفجار مهیبی که بعد از نماز جمعه در مسجد (خانقاه) «خلیفه صاحب» در کابل رخ داد، دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند.

بسم‌الله حبیب، سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت: «انفجار دو ساعت پس از نماز جمعه در حالی رخ داد که نمازگزاران مشغول انجام مراسم بودند.»

برخی از خبرنگاران افغان می‌گویند که این انفجار همزمان با برگزاری مراسم ذکر در مسجد و خانقاه خلیفه صاحب کابل رخ داد و شدت آن به حدی بود که سقف خانقاه فرو ریخت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام گفت که به نظر می‌رسد هدف این حمله اعضای جامعه صوفی در افغانستان بوده باشد.

گروه‌هایی مانند داعش این گروه را «کافر» می‌دانند و معتقدند که آن‌ها در دین بدعت ایجاد کرده‌اند.

یکی از ساکنان منطقه گفت که «حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در حال انجام مراسم بودند که انفجار رخ داد.»

وی افزود: «من با وسیله نقلیه خودم ۱۰ تا ۱۵ مجروح و سه نفر دیگر را که کشته شده بودند منتقل کردم. بسیاری از مجروحان و کشته شده‌ها همچنان در محل حادثه هستند.»

این مسجد/خانقاه در منطقه سه راهی علاالدین شهر کابل قرار دارد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که چندین آمبولانس در نزدیکی این مسجد در مرکز پایتخت افغانستان حضور داشتند تا مجروحان را به بیمارستان‌های اطراف منتقل کنند.

نیرو‌های طالبان از ورود خبرنگاران به بیمارستان جلوگیری کردند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس به نقل از اهالی محل، انفجار به حدی قوی بود که ساکنان منطقه لرزش آن را حس کردند. طبق این گزارش احتمال دارد شمار قربانیان افزایش پیدا کند.

چندین بمب‌گذاری مرگبار در ماه رمضان در افغانستان رخ داد که در پی آن ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بمب گذاری در یک مسجد شیعیان در مزار شریف در تاریخ ۲۱ آوریل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت دست کم ۱۲ کشته و ۵۸ زخمی برجای گذاشت. یک روز پس از این بمبگذاری در حمله دیگری دست‌کم ۳۶ نفر در مسجد صوفیان در قندوز کشته شدند. چند روز پیش نیز وقوع انفجاری در نزدیکی یک مدرسه پسرانه در یکی از محله‌های شیعه نشین کابل باعث کشته شدن شش نفر شد.

روز گذشته نیز در دو انفجار جداگانه در مزار شریف دست‌کم ۹ نفر کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی