تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پزشکان منتظر اعلام تعرفه نشدند؛ خودسرانه حق ویزیت را بالا بردند

با اینکه هنوز افزایش تعرفه‌های درمانی به مراکز درمانی ابلاغ نشده، اما بسیاری از پزشکان خودسرانه اقدام به بالابردن حق ویزیت‌ها کرده‌اند

کد خبر: ۱۲۸۳۷۱
۰۹:۳۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

پزشکان منتظر اعلام تعرفه نشدند؛ خودسرانه حق ویزیت را بالا بردند

دیدارنیوز ـ به‌گفته بیماران، ویزیت‌های ۶۰تا ۷۰هزار تومانی سال گذشته از ابتدای امسال به ۱۰۰هزار تومان رسیده است.

هر چند که براساس مصوبه هیأت دولت، تعرفه‌های پزشکی در بخش دولتی به‌طور متوسط ۱۹.۵درصد و در بخش خصوصی ۲۴درصد افزایش دارد، اما هنوز به مراکز درمانی ابلاغ نشده و طبق قانون افزایش تعرفه‌ها، فعلا غیرقانونی است.

ماجرای افزایش تعرفه‌های بخش درمان، چالش هر ساله نظام سلامت است؛ از یک سو مردم نگران گرانی‌ها هستند و از سوی دیگر، پزشکان و متخصصان، خواستار افزایش تعرفه‌ها. در این وضعیت هر سال هم پول بیشتری از جیب مردم می‌رود. امسال، اما وعده داده شده که افزایش تعرفه‌ها با حمایت قابل توجه بیمه‌ها همراه خواهد بود.

اما نکته اصلی اینجاست که بیمه‌ها طی سال‌های گذشته حمایت مناسبی برای جبران خسارت‌های درمانی مردم نداشته‌اند؛ مسئله‌ای که در نظرسنجی ایسپا هم اعلام شده که بیش از ۵۰درصد مردم از خدمات درمانی بیمه‌ها رضایت ندارند و سازمان تامین اجتماعی هم با پوشش ۴۳میلیون نفری بیشترین میزان نارضایتمندی را به‌خود اختصاص داده و از مجموع بیمه‌شده‌های این سازمان ۵۲درصد، خدمات ارائه‌شده را مطلوب نمی‌دانند.

منبع: همشهری
برچسب ها: ویزیت پزشکان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی