تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

جنگ اوکراین؛ روسیه صادرات گاز به لهستان را قطع کرد

شرکت دولتی گاز لهستان گفته است گاز روسی وارداتی به این کشور که پیشتر از طریق خطوط لوله اوکراین و بلاروس تامین می‌شد روز چهارشنبه قطع شده است.

کد خبر: ۱۲۸۲۸۹
۱۰:۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

جنگ اوکراین؛ روسیه صادرات گاز به لهستان را قطع کرد

دیدارنیوز: داده‌های شبکه اپراتور‌های انتقال گاز اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز به لهستان را متوقف کرده است.

شرکت دولتی گاز لهستان گفته است گاز روسی وارداتی به این کشور که پیشتر از طریق خطوط لوله اوکراین و بلاروس تامین می‌شد روز چهارشنبه قطع شده است، با این حال ورشو اعلام کرده است که نیازی به برداشت از ذخایر ندارد چرا که ذخیره گاز آن ۷۶ درصد پر است.

شرکت گاز پروم دلیل این اقدام را عدم دریافت مطالباتش به روبل عنوان کرده و گفته است گاز صادراتی به بلغارستان را نیز قطع خواهد کرد. این شرکت پیشتر هشدار داده بود ارسال انرژی به کشور‌هایی که برای خرید آن روبل پرداخت نمی‌کنند را متوقف خواهد کرد.

لهستان با غول انرژی گازپروم قراردادی برای واردات ۱۰.۲ میلیارد متر مکعب در سال دارد که حدود ۵۰ درصد مصرف این کشور را پوشش می‌دهد.

لهستان از جمله کشور‌های اروپایی است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین به دنبال اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه بوده و کمک‌های نظامی و مالی گسترده‌ای به کی‌یف کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی