تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
حواس‌مان به محموله اصلی باشد

افشای فساد در فدراسیون فوتبال یک فریب است

بعد از اینکه هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال فهمید انتشار اسناد در خبرگزاری همکار با خودشان حرکت تابلویی است، روز گذشته تصمیم گرفت به هر خبرگزاری یک «سهمیه افشا» بدهد. اینکه عده‌ای تصور می‌کنند فساد تمام فوتبال را در بر گرفته و برای شاهد مثال از رقم‌های یک میلیارد تومانی نام می‌برند، توهمی بیش نیست.

کد خبر: ۱۲۸۲۴۸
۱۵:۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

افشای فساد در فدراسیون فوتبال یک فریب است

دیدارنیوز: واقعیت این است که ارقام منتشر شده در روز‌های گذشته، همیشه در فدراسیون فوتبال وجود داشته فقط، چون در فدراسیون‌های قبلی رییس و اعضای هیات‌رییسه به جان هم نمی‌افتادند رسانه‌ای نمی‌شد.

۱- چند روز پیش نوشتیم بازوی رسانه‌ای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال که در یکی از خبرگزاری‌ها مشغول فعالیت است و در فدراسیون هم سمت گرفته اسناد مالی فدراسیون را برمی‌دارد و تحت عنوان افشاگری در رسانه مطبوعش منتشر می‌کند. از آن طرف هم دوستان باقی‌مانده رییس سابق اسناد مربوط به دریافتی‌های هیات‌رییسه و دوستان‌شان را برملا می‌کنند. نتیجه این شده که مردم تصور می‌کنند از فدراسیون فوتبال فاسدتر نداریم!

۲- بعد از اینکه هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال فهمید انتشار اسناد در خبرگزاری همکار با خودشان حرکت تابلویی است، روز گذشته تصمیم گرفت به هر خبرگزاری یک «سهمیه افشا» بدهد. برای همین اسناد مربوط به سفر لیتوانی را داد به یک خبرگزاری اصولگرا و اسناد مربوط به پرداختی‌های رییس عزل شده فدراسیون به مشاوران رسانه‌ای‌اش را داد به خبرگزاری دیگر. در سمت مقابل بچه‌های تیم عزیزی خادم اسناد دریافتی‌های اعضای هیات‌رییسه را دادند به خبرگزاری اصولگرای دیگر. دیروز کلا وارد بخش خبری هر خبرگزاری که می‌شدیم با خبری مبنی بر افشای پرداختی‌ها در فدراسیون مواجه می‌شدیم.

۳- دریافتی چند ده میلیونی اعضای هیات‌رییسه برای صعود تیم ملی به جام جهانی، دریافتی‌های صد میلیونی و سیصد یورویی مشاوران رسانه‌ای فدراسیون، حقوق صد میلیونی استیلی به اضافه حقوق ۳۶ میلیون تومانی خورشیدی مردم را عصبانی کرده است. عمده دلیل عصبانیت مردم هم وضعیت بد اقتصادی این روزهاست. مردم امروز به این نتیجه رسیده‌اند که فدراسیون نه متولی فوتبال که محل بخوربخور عده‌ای شده و شاید بهتر باشد این لانه فساد هرچه سریع‌تر منحل اعلام شود. بعضی می‌گویند اصلا فوتبال می‌خواهیم چه کار؟ درش را تخته کنید.

۴- واقعیت این است که ارقام منتشر شده در روز‌های گذشته، همیشه در فدراسیون فوتبال وجود داشته فقط، چون در فدراسیون‌های قبلی رییس و اعضای هیات‌رییسه به جان هم نمی‌افتادند رسانه‌ای نمی‌شد. تازه اگر بشود اسم این پرداختی‌ها که در عرف فوتبالی چندان هم غیرمنطقی به حساب نمی‌آیند را فساد گذاشت، این فساد در مقابل آنچه در سطح کلان در جریان است اصلا رقمی به حساب نمی‌آید. اینکه عده‌ای تصور می‌کنند فساد تمام فوتبال را در بر گرفته و برای شاهد مثال از رقم‌های یک میلیارد تومانی نام می‌برند، توهمی بیش نیست. فساد در فوتبال وجود دارد، اما نسبتش به کل مجموعه در مقایسه با فساد در سایر نهاد‌ها ناچیز است. تازه اینجا به دلیل اینکه مسائل تا حدود زیادی امنیتی نیست رسانه‌ها می‌توانند به راحتی ورود کنند. شما حساب کنید جایی که رسانه‌ها با در بسته مواجه می‌شوند چه خبر است.

۵- آنچه وسط انتشار اسناد و بازی با ذهن مردم به واسطه صفر‌های میلیون جریان پیدا کرده فراموشی اصل داستان است. فراموشی این نکته است که این آدم‌ها چطور وارد این نهاد شدند. چطور تایید صلاحیت شدند. چطور رای آوردند و چرا در برهه‌ای با فشاری که از بیرون وارد شد یکی از مهره‌ها سوخت. تمام ارقامی که در این چند روز منتشر شده در مجموع به سه میلیارد تومان نمی‌رسد و این در مقابل رقم ۴۰۰ میلیاردی که قرار است وارد فدراسیون شود اصلا عددی نیست. تازه این رقم در مقابل آنچه واقعا پشت پرده جریان دارد اصلا به حساب نمی‌آید.

۶- فوتبال در حال قربانی شدن است. چهره‌های پشت پرده در حال چیدن سناریو هستند. به وقتش اسناد منتشر می‌کنند. به وقتش رییس را کنار می‌گذارند. بازو‌های رسانه‌ای آن‌ها هم صحنه‌گردانی می‌کنند تا ذهن هواداران درگیر مسائل پیش پا افتاده شود. درست مثل قاچاق‌فروشی که محموله‌ای کم اهمیت را لو می‌دهد تا محموله اصلی‌اش به سلامت عبور کند.

علی ولی‌اللهی - روزنامه اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی