تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
مرکز مطالعاتی ویلسون اعلام کرد

«بن‌سلمان» دشمن دموکراسی است

مرکز مطالعات ویلسون «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را فردی دیکتاتور و دشمن دموکراسی و حقوق بشر توصیف کرده است که باید تحریم شود.

کد خبر: ۱۲۸۲۴۴
۱۴:۵۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

«بن‌سلمان» دشمن دموکراسی است

دیدارنیوز: یک مرکز مطالعاتی با تاکید بر کارنامه سیاه حقوق بشری عربستان، ولیعهد سعودی را فردی دیکتاتور و دشمن دموکراسی معرفی کرد.

مرکز مطالعات ویلسون «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را فردی دیکتاتور و دشمن دموکراسی و حقوق بشر توصیف کرده است که باید تحریم شود.

این مرکز در مقاله‌ای تحلیلی تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا باید به آسیب‌هایی که این دیکتاتور ممکن است به حقوق بشر در جهان وارد کند، فکر کند.

در این تحلیل آمده است: تهاجم روسیه به اوکراین باعث یک بحران بزرگ نفتی بین‌المللی شد و بایدن را وادار کرد که به طور جدی از وعده‌ای که در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خود در خصوص رسیدگی به پرونده حقوق بشر داده بود، چشم پوشی کند.

عربستان سعودی با دو میلیون بشکه در روز، بزرگترین ظرفیت تولید نفت مازاد در جهان را دارد و تنها تولیدکننده‌ای است که می‌تواند هرگونه کاهش قیمت نفت را برای مصرف کنندگان آمریکایی به همراه داشته باشد. بایدن باید قبل از آن به دقت فکر کند که محمد بن سلمان چه چیزی در قبال افزایش تولید نفت خود می‌خواهد.

بایدن همچنین باید آسیب بالقوه‌ای را که در صورت حمایت از ولیعهد سعودی می‌تواند به وجهه او و سایر سیاست‌ها وارد کند، در نظر بگیرد. اگر چنین کند، به نظر می‌رسد که حکومت دیکتاتوری روزافزون محمد بن سلمان را می‌پذیرد و تعهد او به ترویج دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان به سخره گرفته می‌شود.

عربستان پرونده سیاهی در مقوله حقوق بشر دارد و در طول سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی از اعدام‌های فراقانونی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن قهری، بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشری و سرکوب خواسته‌های مشروع اقلیت‌های دینی در داخل عربستان به بیرون درز کرده است. برخی از شاهدان و قربانیان نقض حقوق بشر در زندان‌های سعودی نیز از گوشه‌ای از این وضعیت ناگوار پرده برداشته‌اند که توسط نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی مستندسازی شده است.

نهاد‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند که از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان اوضاع حقوق بشر در عربستان به‌شدت وخیم شده است و این مسئله سؤالاتی را در خصوص چرایی افزایش اقدامات امنیتی در عربستان همزمان با قدرت گرفتن بن‌سلمان به وجود آورده است.

اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی عربستان از زمان «محمد بن سلمان» وخیم‌تر شده است. فعالان سعودی از سیاست‌های متزلزل دولت سعودی و ارتکاب جنایت‌های مختلف در داخل و خارج عربستان رنج می‌برند.

اعتراضات ملت سعودی از همه فرقه‌ها علیه رژیم سعودی در حال گسترش است. رژیم سعودی در گذشته افراد منحصر به فردی را سرکوب می‌کرد، اما امروز سرکوب‌گری این رژیم همه اقشار فرهنگیان، شاهزادگان، مبلغان، روحانیان و حتی کودکان و زنان را در بر گرفته است و اقدامات آل‌سعود باعث ایجاد جنبش‌های جدیدی در خارج و داخل کشور علیه این رژیم می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی