تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
گزارش دیدار درباره نگاه وزیر بهداشت به موضوعات غیر حوزه سلامت

ساخت مسجد در بیمارستان، دغدغه عین‌اللهی!

همین چند روز پیش بود که وقتی موضوع گران شدن ویزیت پزشکان مطرح بود، بهرام عین‌اللهی از دغدغه اش درباره نبود مسجد در بیمارستان‌ها گفت در حالی که امور مساجد در کشور متولی خاص خود را دارد!

کد خبر: ۱۲۸۱۳۲
۱۱:۱۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساخت مسجد در بیمارستان، دغدغه عین‌اللهی!

 

دیدارنیوزـ سبک زندگی: نگرانی‌های وزیر بهداشت از روزی که روی صندلی وزارت متبوع خود نشست در چند زمینه دسته‌بندی می‌شود، روزی که او با رای نمایندگان راهی خیابان جمهوری شد نخستین نگرانی‌اش مربوط به واردات واکسن و تسریع روند واکسیناسیون بود و چند ماه بعد که شرایط کمی به ثبات رسید قول داد که بساط کرونا را تا بهمن ماه برمی‌چیند، اما غافل از اینکه ویروس کووید ۱۹ گوش به فرمان عین‌اللهی نیست!

یکی از برنامه‌های وزیر بهداشت در همان کشاکش کرونا، رسیدگی به شرایط معیشتی پزشکان و پرستاران بود، اما این بار معاون او بود که وعده‌های وزارت بهداشت را مطرح می‌کرد؛ به عنوان مثال ۲۳ آبان ۱۴۰۰ عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به بسته حمایتی از پرستاران، اظهار داشت:‌ «از اسفند ۹۸ که همه‌گیری کرونا در جهان شروع شد خط اول مبارزه همکاران نظام سلامت بودند و بیشترین حضور مربوط به پرستاران بوده است، بازخورد کار پرستاران در نزد مردم بسیار خوب بوده، اما نظام سلامت نیز وظیفه خود می‌داند در حد توان، جبران این خدمت را انجام دهد.»

این تصمیم زمانی گرفته شد که مرداد ماه همان سال کارکنان وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواهان توجه به معیشت خود بودند و مطالبات‌شان را بیان کردند. در بخشی از این نامه آمده بود: «ما کارکنان وزارت بهداشت و درمان تقاضا داریم در راستای برقراری عدالت و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و نیز رفع دغدغه‌های رفاهی و معیشتی همکاران، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود گامی اساسی در این مسیر برداشته، تا باعث افزایش انگیزه و کارایی مضاعف در کارکنان این حوزه شود. از سوی دیگر انتشار این نامه سبب شد که رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اعطای «فوق العاده ویژه» به کارکنان دستگاه‌های اجرایی چراغ سبز نشان دهد.


بیشتر بخوانید: غربالگری جنین حذف نشد؛ سامانه راه اندازی شد!


وزیر که می‌خواهد مسجد بسازد

شرایط حوزه سلامت در یک سال گذشته به دلیل استمرار وضعیت پاندمی کرونا همچنان دستخوش تغییر است. یک روز سیستم منتظر تولید واکسن‌های ایرانی است، یک روز دغدغه خرید این واکسن‌ها از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود در حالی که به گفته مسئولان گمرک، میلیون‌ها دُز واکسن در انبار‌های این نهاد خاک می‌خورد و هر چه زمان می‌گذرد، موعد رسیدن آن‌ها به تاریخ انقضا نزدیک‌تر می‌شود.

در همین هفته‌های اخیر هم موضوع افزایش ویزیت پزشکان مطرح بود که سکوت وزیر در برابر تصمیم سازمان نظام پزشکی، ده‌ها پرسش بی پاسخ را در اذهان عمومی ایجاد کرد و در نهایت گرانی دارو‌ها هم به سایر نگرانی‌های مردم اضافه شده و تنها واکنش عین‌اللهی به همه این مشکلات، بازدید‌های سرزده به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است، موضوعی که در نگان کلان و در لحظه مشکلی از مشکلات مردم را حل نمی‌کند؛ اما آخرین اظهار نظر او درباره ساخت مسجد در بیمارستان سبب واکنش‌های زیادی از سوی مردم و حتی سیاستمداران شد.

یکی از کسانی که نسبت به این صحبت عین‌اللهی واکنش نشان داده مصطفی تاج‌زاده است که در حساب توییتری خود نوشت: «کشور از یک‌سو با کمبود دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی و وضعیت نابسامان بیمه‌ها روبروست و از سوی دیگر، با افزایش قیمت دارو و هزینه‌های درمان و مهاجرت پزشکان و پرستاران. با این حال وزیر بهداشت از کمبود مسجد در بیمارستان‌ها می‌نالد. او را نمی‌شناسم، اما از این آدم‌ها می‌ترسم!»

البته وزارت بهداشت در برابر صحبت‌های تاج‌زاده سکوت نکرد و محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در واکنش به توییت این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مبنی بر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و سخنان وزیر بهداشت در مورد کمبود مساجد در بیمارستانها، پاسخ داد: «عطر شهید، امام راحل، مسجد و معنویت در کارت عروسی‌تان موج میزند، چه شده که از وزیر بهداشت بخاطر توجه به نماز و مسجد احساس ترس می‌کنید؟»

البته دفاع هاشمی از عین‌اللهی به بیان جملات بالا ختم نشد و او تاکید کرد که عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ وزارتخانه‌ای در ارتباط با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در ذیل خود به مراتب حوزه‌های گسترده و گوناگونی از جمله دانشجویی، فرهنگی و... را نیز داراست. یکی از نیاز‌های ویژه‌ای که بیماران و همراهانشان دارند، توجه به سلامت معنوی و کمک به تقویت فضای روحی و معنوی بیمارستان است که به روند درمان نیز کمک می‌کند. این مقوله مهم در سایر کشور‌های دنیا نیز پذیرفته شده است!

و در نهایت او پیشبرد گسترده واکسیناسیون در کشور، مدیریت کرونا و صیانت از سلامت و جان مردم و جلوگیری از بازگشت روز‌های تلخ و سیاه فوت روزانه ۷۰۰ هموطن را به عنوان گوشه‌ای از دستاورد‌های وزارت بهداشت دولت سیزدهم مطرح کرد، اما کاش، هم بهرام عین‌اللهی و هم مجموعه پاسخگو در وزارت بهداشت بدانند که تمام کار‌هایی که به عنوان کار مهم مطرح شده جزء وظایف این نهاد بوده و کاری را انجام دادند که باید انجام می‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی