تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

موسسه سوئدی: بودجه نظامی ایران پس از ۴ سال افزایش یافت

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم مدعی شده که تهران برای اولین بار در چهار سال گذشته بودجه نظامی خود را افزایش داده است. افزایش هزینه‌های نظامی ایران تا ۱۱ درصد، منجر به آن شده است که ایران عنوان یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در حوزه هزینه‌کرد در زمینه نظامی در سال ۲۰۲۱ میلادی را کسب کند.

کد خبر: ۱۲۸۱۳۰
۱۵:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

موسسه سوئدی: بودجه نظامی ایران پس از ۴ سال افزایش یافت

دیدارنیوز: موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) با انتشار گزارشی مدعی شده که تهران برای اولین بار در چهار سال گذشته بودجه نظامی خود را افزایش داده است.

در گزارش این موسسه آمده است که ایران بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۴.۶ میلیارد دلار افزایش داده که چیزی در حدود ۱۱ درصد افزایش بوده است.

این موسسه سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که هزینه‌های نظامی ایران در راستای روند کاهشی هزینه‌ها در این کشور از سال ۲۰۱۸ میلادی و همزمان با افزایش تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران با کاهش سه درصدی به ۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده بود. همچنین مابین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ میلادی، هزینه‌های نظامی ایران تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

افزایش هزینه‌های نظامی ایران تا ۱۱ درصد، منجر به آن شده است که ایران عنوان یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در حوزه هزینه‌کرد در زمینه نظامی در سال ۲۰۲۱ میلادی را کسب کند.

به نوشته موسسه تحقیقاتی صلح استکهلم، این برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در میان ۱۵ کشوری که بیشترین هزینه‌های نظامی را دارند رتبه‌بندی می‌شود.

بر اساس این گزارش ۵ قدرت نظامی دنیا با بیشترین هزینه در سال ۲۰۲۱ شامل آمریکا، چین، هند، انگلیس و روسیه بودند که جمعا ۶۲ درصد هزینه‌های نظامی کل دنیا را به خود اختصاص می‌دادند که در این میان ۵۲ درصد فقط متعلق به هزینه نظامی آمریکا و چین است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی