تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی در هلند درگذشت

حسین ملاقاسمی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان در سال ۱۹۵۷ و بازیگر سابق سینما که به دلیل بیماری سرطان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شده بود، ساعتی پیش در سن ۹۰ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر: ۱۲۸۰۹۷
۱۳:۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی در هلند درگذشت

دیدارنیوز: سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان در بیمارستانی در آمستردام هلند درگذشت.

حسین ملاقاسمی (ابراهیمیان) سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان در سال ۱۹۵۷ و بازیگر سابق سینما که به دلیل بیماری سرطان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شده بود، ساعتی پیش در سن ۹۰ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ملاقاسمی متولد سال ۱۳۱۱ و از همدوره‌ای جهان پهلوان تختی بود که در مسابقات جهانی کشتی آزاد در سال ۱۹۵۷ در استانبول ترکیه موفق به کسب مدال نقره جهان شد، وی سپس به رشته کشتی فرنگی آمد و در رقابت‌های جهانی سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ در ژاپن و آمریکا برای ایران به میدان رفت، اما موفق به کسب مدال نشد. وی همچنین در دو المپیک ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ برای ایران کشتی گرفت.

سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی در هلند درگذشت

وی در سال‌های بعد به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شد و در جریان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۸ مدال طلا توسط علی‌آبادی، تورانیان، یداللهی، دلیریان، قنبری، کریمی، مشتاقی و فیلابی و یک نقره نظافت‌دوست، مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. وی همچنین سابقه عضویت در شورای فنی کشتی فرنگی را دارد.

ملاقاسمی همچنین از سال ۱۳۴۵ وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.

دایی او محمود ملاقاسمی نیز اولین مدال آور تاریخ کشتی ایران در بازی‌های المپیک (۱۹۵۲ هلسینکی) است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش ایران تسلیت می‌گوید و برای او طلب غفران الهی دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی