تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ادای احترام استرالیا و نیوزیلند به اوکراین در مراسم گرامیداشت روز «آنزاک»

مردم استرالیا و نیوزیلند روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سربازان قربانی نبرد خونبار گالیپولی در جنگ جهانی اول به اوکراین ادای احترام کردند.

کد خبر: ۱۲۸۰۷۶
۱۱:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

ادای احترام استرالیا و نیوزیلند به اوکراین در مراسم گرامیداشت روز «آنزاک»

دیدارنیوز: هزاران نفر از مردم استرالیا و نیوزیلند روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سربازان قربانی نبرد خونبار گالیپولی در جنگ جهانی اول به اوکراین ادای احترام کردند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، که در این مراسم شرکت کرده بود گفت: «در این روز خاص و در حالی که به کسانی که برای آزادی و آزادی ما جنگیدند احترام می‌گذاریم، در کنار مردم اوکراین هستیم که همین کار را در این لحظه انجام می‌دهند.»

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند نیز در سخنرانی خود به مناسبت این روز گفت حمله روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که صلح نمی‌تواند بدیهی تلقی شود.

او اضافه کرد: «شاید ما در نیوزیلند فاصله زیادی با این درگیری احساس کنیم، اما همه ما به طور جدایی‌ناپذیری با آنچه رخ می‌دهد پیوند داریم.»

در این مراسم همچنین پرچم اوکراین در موزه اوکلند به اهتزاز درآمد.

در ۲۵ آوریل سال ۱۹۱۵ هزاران تن از نیرو‌های ارتش استرالیا و نیوزلند (ANZAC) در سواحل باریک شبه جزیره گالیپولی در ترکیه کنونی پیاده شدند و به نبردی پرداختند که مرگ ۱۳۰ هزار سرباز را در پی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی