تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

باید دز چهارم هم بزنیم؟

دوز چهارم واکسن کووید۱۹ برای اکثر افراد به دلیل کاهش ایمنی در بدن آنها، ضروری است. واقعیت این است که دو دز واکسن به علاوه یک دز تقویت کننده، قادر به ارائه محافظت کافی در برابر انواع جدید ویروس کرونا نیست.

کد خبر: ۱۲۸۰۴۶
۰۹:۰۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

باید دز چهارم هم بزنیم

دیدارنیوز ـ شرکت فایزر اعلام کرده افرادی که سه دز واکسن این شرکت را دریافت کرده‌اند لازم است که دز چهارم نیز بزنند، اما آیا همه افراد واکسن‌زده نیازمند دریافت دز چهارم هستند؟

پروفسور آلبرت بورلا مدیرعامل شرکت فایزر در این باره اظهار داشت: داده‌هایی که این شرکت به FDA ارسال کرده -اما هنوز به صورت عمومی منتشر نشده- این نیاز را نشان می‌دهد که احتمالا افرادی که واکسن فایزر دریافت کرده‌اند نیاز باشد دز چهارم نیز بزنند.

او به شبکه CBS گفت: اگرچه دز سوم واکسن mRNA هنوز می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش دهد، دز چهارم برای جلوگیری از موارد عفونت در آینده "ضروری" است. واشنگتن پست نیز روز سه شنبه گزارش داد، انتظار می‌رود شرکت فایزر این هفته از FDA بخواهد که تزریق دز چهارم را برای افراد ۶۵ سال و بالاتر تایید کند.

به گزارش وب ام دی؛ دکتر بورلا مدیر عامل فایزر همچنین گفت: دوز چهارم واکسن کووید۱۹ برای اکثر افراد به دلیل کاهش ایمنی در بدن آنها، ضروری است. واقعیت این است که دو دز واکسن به علاوه یک دز تقویت کننده، قادر به ارائه محافظت کافی در برابر انواع جدید ویروس کرونا نیست.

یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد که دز چهارم، آنتی‌بادی‌ها را به سطوحی بیشتر از بیمارانی که سه دز دریافت کرده‌اند، افزایش می‌دهد. هریس، مدیر پزشکی برنامه واکسیناسیون کووید۱۹در نیویورک، می‌گوید:، اما این مطالعه دز چهارم را برای جلوگیری از عفونت از نوع Omicron پیدا نکرد. به نظر می‌رسد سناریوی محتمل‌تری وجود دارد که واکسن‌های COVID-۱۹ بخشی از یک واکسیناسیون فصلی شبیه واکسن آنفولانزا شوند.

دکتر جیسون پوگ موافق است که دز چهارم بیشتر مربوط به زمان خاصی است تا دلایل خاص. او می‌گوید: واکسن‌های موجود برای Omicron باید واکسنی باشد که به سمت پیشگیری از انواع سویه‌های دیگر کرونا در آینده هدایت می‌شود یا دست‌کم، ترکیبی از آن‌ها باید مشخص شود.

بهداشت نیوز نوشت: اکنون CDC واکسیناسیون و یک تقویت کننده را برای همه افراد ۱۲ ساله و بالاتر و دو دز برای افراد ۵ تا ۱۱ ساله توصیه می‌کند. افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف قبلاً برای دریافت دز اضافی تشویق شده اند. دکتر هریس به کسانی که بیش از ۶ ماه از زمان واکسینه‌شدنشان می‌گذرد توصیه می‌کند که "بهداشت خوب دست" را به همراه "ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی در صورت لزوم و آزمایشات مکرر" با دقت ادامه دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی