تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
در دانمارک انجام شد

منع اعطای بورس تحصیلی به دانشجویانی که در روسیه تحصیل می‌کنند

دانشجویان دانمارکی و اتباع واجد شرایط اتحادیه اروپا اگر در روسیه یا بلاروس تحصیل کنند، دیگر کمک هزینه دانشجویی دولتی این کشور را دریافت نخواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
۰۸:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

منع اعطای بورس تحصیلی به دانشجویانی که در روسیه تحصیل می‌کنند

دیدارنیوز ـ به نقل از یودبلیونیوز، پس از حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های متعددی از قاره اروپا حمله روسیه به اوکراین را محروم کردند و روابط علمی خود را این کشور را لغو کردند.

در این راستا، اکثریت اعضای پارلمان دانمارک به تازگی به این تصمیم رای دادند که دانمارکی‌هایی که در دو کشور تحصیل می‌کنند یا برنامه‌های مبادله‌ای را می‌گذرانند باید تامین مالی تحصیل خود را خودشان انجام دهند و دیگر نمی‌توانند کمک هزینه‌های دانشجویی را ار دولت دانمارک دریافت کنند.

کمک هزینه دانشجویی دولتی دانمارک، که معمولا به عنوان "SU" شناخته می‌شود، به همه اتباع دانمارکی در برنامه‌های آموزش عالی در دانمارک و خارج از این کشور اعطا می‌شود. اتباع اتحادیه اروپا که در دانشگاه‌های دانمارک ثبت نام کرده اند نیز می‌توانند در صورت داشتن معیار‌های خاص، کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

اما بر اساس این لایحه که به تازگی به تصویب رسید، قوانین جدید، موجب ممنوعیت اعطای "SU" به دانشجویان دانمارکی در روسیه و بلاروس می‌شود و این ممنوعیت در واکنش به تهاجم مسکو به اوکراین وضع شده است.

علاوه بر دانمارک، پیش از این کنفرانس روسای دانشگاه‌های آلمان حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و اعلام کرد در همبستگی با اوکراین و دانشگاه‌های این کشور ایستاده است.

همچنین، سازمانی مشابه در فرانسه، همبستگی خود را با دانشگاه‌های اوکراین را اعلام کرد. در بیانیه این سازمان آمده است که روسای دانشگاه‌های فرانسه از دانشگاه‌های اوکراین حمایت می‌کنند. همچنین باید فرصتی برای بسیج تمام انرژی‌ها برای ایمنی دانشجویان این کشور و به طور گسترده‌تر فراهم شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی