تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی یک شهروند دوتابعیتی

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا با طرح ادعاهایی، خواستار آزادی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی -آمریکایی شد. بلینکن از ایران خواست تا عماد شرقی شهروند ایرانی -آمریکایی را هرچه زودتر آزاد کند.

کد خبر: ۱۲۷۹۵۲
۰۹:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی یک شهروند دوتابعیتی

دیدارنیوز: وزیر امورخارجه آمریکا با طرح ادعا‌هایی ضد ایرانی در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی -آمریکایی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر ادعا‌هایی را درباره بازداشت افراد دوتابعیتی در ایران مطرح کرد و مدعی شد که با آن‌ها همچون گروگان‌های سیاسی برخورد می‌شود.

بلینکن در ادامه از ایران خواست تا عماد شرقی شهروند ایرانی -آمریکایی را هرچه زودتر آزاد کند.

بنابر گزارش شبکه صدای آمریکا، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز روز شنبه با تکرار این ادعا‌ها گفت که عماد شرقی، دقیقا چهار سال پیش در چنین روزی دستگیر شد.

مالی مدعی شد: او از همه اتهامات تبرئه شد، اما بعد به صورت غیابی محاکمه و سپس دستگیر شد و از آن زمان بیش از ۵۰۰ روز را در زندان گذرانده است.

عماد شرقی که به‌عنوان مدیر ارشد شرکت سرآوا مشغول فعالیت بود، اولین بار در سال ۱۳۹۷ بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. وی دو سال بعد در دادگاهی که گفته می‌شود به صورت غیابی برگزار شده است به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

عماد شرقی هنگامی که قصد داشت از مرز ایران با کردستان عراق به صورت غیرقانونی خارج شود، بازداشت شد.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بار‌ها ادعا‌های خصمانه خود درخصوص بازداشت افراد دوتابعیتی در ایران را مطرح کرده‌اند و مدعی‌اند که آن‌ها بدون دلیل و با انگیزه‌های سیاسی متهم می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که این افراد طبق قانون و پس از محاکمه دقیق و عادلانه در دادگاه مجرم شناخته می‌شوند و همچنین تابعیت دوم آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی