تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بایرن مونیخ فاتح بوندس‌لیگا شد/ قهرمانی PSG با گلزنی مسی

تیم‌های بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن شب گذشته با اختلاف امتیازی زیاد نسبت به رقبای خود قهرمانی زودهنگام‌شان را در لیگ‌های آلمان و فرانسه جشن گرفتند.

کد خبر: ۱۲۷۹۳۷
۰۷:۴۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

بایرن مونیخ فاتح بوندس‌لیگا شد/ قهرمانی PSG با گلزنی مسی

دیدارنیوز: تیم فوتبال بایرن مونیخ با کسب پیروزی خانگی برابر رقیب دیرینه، برای دهمین فصل متوالی عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را از آن خود کرد.

در مهمترین بازی هفته سی‌و‌یکم بوندس‌لیگا و در آخرین بازی از شب دوم از این هفته از رقابت‌ها، شب گذشته (شنبه) از ساعت ۲۱ در نبرد موسوم به دربی درکلاسیکر، تیم فوتبال بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده‌بندی در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا میزبان بوروسیا دورتموند بود و با کسب پیروزی ۳ بر یک، نه تنها بار دیگر بر رقیب دیرینه خود غلبه کرد بلکه قهرمانی زودهنگامش در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا را هم جشن گرفت.

باواریایی‌ها با گلزنی سرژ گنابری در دقیقه ۱۵ و روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۳۴ از حریف خود پیش افتادند و برنده به رختکن رفتند. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۲ امره جان از روی نقطه پنالتی که حاصل خطای جاشوا کیمیش روی مارکو رویس در محوطه جریمه باواریایی‌ها بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما این گل برای فرار تیم او از شکست کافی نبود. در نهایت در دقیقه ۸۳ جمال موسیالا بازیکن جوان مونیخی‌ها گل سوم این تیم را هم به ثمر رساند تا پیروزی میزبان و قطعی شود.

با این نتیجه بیست‌و‌چهارمین پیروزی بایرن مونیخ و هشتمین باخت فصل دورتموند رقم خورد تا اختلاف دو تیم در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌ها به ۱۲ امتیاز افزایش پیدا کند و جبران آن برای زردپوشان وستفالن عملاً غیرممکن شود. این به معنای ثبت دهمین قهرمانی متوالی باواریایی‌ها از فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود که نه تنها در بوندس‌لیگا بلکه در ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا نیز بی‌سابقه است. همچنین این سی‌و‌یکمین قهرمانی بایرن مونیخ در تاریخ دسته اول فوتبال آلمان است که فاصله آن‌ها را با دومین تیم پرافتخار این مسابقات، دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ (هر دو با ۶ قهرمانی) بیش از پیش افزایش داد.

با توجه به حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان، سه بازی بعدی این تیم که همگی در بوندس‌لیگا به ترتیب در خانه ماینتس، برابر اشتوتگارت و در خانه ولفسبورگ است جنبه تشریفاتی خواهد داشت. این اولین قهرمانی است که بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا با یولیان ناگلسمان کسب می‌کند و او روز ۱۸ اردیبهشت می‌تواند برای اولین بار طعم بالای سر بردن سپر قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان را بچشد.

پاری‌سن‌ژرمن با گلزنی مسی برای دهمین بار قهرمان لوشامپیونه شد
تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با وجود توقف در یک بازی خانگی در هفته سی‌و‌چهارم لوشامپیونه قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها لقب گرفت.

در آخرین بازی شب نخست از هفته سی‌و‌چهارم لوشامپیونه فرانسه، شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف تیم لانس رفت و در پایان به تساوی یک - یک مقابل میهمانش رضایت داد، اما یک امتیاز این بازی هم کافی بود تا شاگردان مائوریسیو پوچتینو قهرمانی زودهنگام‌شان در فاصله چهار هفته به پایان فصل را مسجل کنند.

پاری‌سن‌ژرمن با گلزنی لیون مسی در دقیقه ۶۸ از حریف خود لانس پیش افتاد، اما تیم میهمان با وجود ۱۰ نفره شدن در دقیقه ۵۷ با اخراج کوین دانسو، توانست گل خورده را در دقیقه ۸۸ توسط کورنتن ژان جبران کند و کار را به تساوی بکشاند.

با این نتیجه پاری‌سن‌ژرمن ۷۸ امتیازی شد و فاصله خود را با مارسی رده دومی که یک بازی کمتر انجام داده است به ۱۶ امتیاز افزایش داد. به این ترتیب جبران این اختلاف برای مارسی در پنج بازی پایانی‌اش در این فصل غیرممکن شد و PSG پس از یک فصل وقفه در قهرمانی‌های متوالی‌اش دوباره بر قله فوتبال فرانسه ایستاد.

این دهمین قهرمانی پاریسی‌ها در لوشامپیونه است که آن‌ها را به طور مشترک در کنار سن‌اتین به‌عنوان تیم‌های دارنده بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ یک فرانسه قرار می‌دهد. پس از این دو تیم، مارسی با ۹ قهرمانی دوم است و موناکو و نانت مشترکاً با هشت قهرمانی سوم هستند.

بایرن مونیخ فاتح بوندس‌لیگا شد/ قهرمانی PSG با گلزنی مسی

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی