تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

غیبت نمایندگان ایران در لیست فیلم‌های کوتاه جشنواره «کن»

نمایندگان ایران در فهرست فیلم‌های کوتاه حاضر در هفتادوپنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن حضور ندارند. رئیس هیات داوران این رویداد معتبر سینمایی هنوز معرفی نشده است، اما زمزمه‌ها از احتمال انتخاب اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی، برای این مقام حکایت دارد.

کد خبر: ۱۲۷۸۸۵
۰۹:۳۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

غیبت نمایندگان ایران در لیست فیلم‌های کوتاه جشنواره «کن»

دیدارنیوز: فهرست فیلم‌های کوتاه حاضر در هفتادوپنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن در حالی اعلام شد که ایران در این بخش هیچ نماینده‌ای ندارد.

به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم کن، از بین ۳ هزار و ۵۰۷ شرکت‌کننده از بیش از ۱۴۰ کشور جهان، ۹ فیلم از کشور‌های چین، کره جنوبی، کاستا ریکا، آمریکا، فرانسه، غنا، هنگ کنگ، لیتوانی و نپال برای رقابت در بخش فیلم‌های کوتاه هفتادوپنجمین دوره از این رویداد سینمایی انتخاب شدند.

فهرست فیلم‌های کوتاه حاضر در این دوره از جشنواره فیلم کن به شرح زیر است:

تسوتسو ساخته آمارتل آرمار محصول مشترک غنا و فرانسه

یک داستان کوتاه ساخته بی گان از کشور چین

غم لالایی‌های مادرم به کارگردانی آبیناش بیکرام شاه محصول مشترک نپال و هنگ کنگ

زمزمه‌های آب ساخته استوری چن از کشور چین

گیلاس ساخته ویتوتاس کتکاس از لیتوانی

همان همیشگی به کارگردانی لوید لی چوی از آمریکا

پرسونا ساخته سوجین مون از کره جنوبی

نور شب ساخته کیم تورس از کاستا ریکا

هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار خواهد شد. رئیس هیات داوران این رویداد معتبر سینمایی هنوز معرفی نشده است، اما زمزمه‌ها از احتمال انتخاب اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی، برای این مقام حکایت دارد.

همچنین فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی به عنوان نماینده سینمای ایران یکی از ۱۸ فیلم بخش مسابقه اصلی کن خواهد بود.

علی عباسی کارگردانی ایرانی-سوئدی نیز با فیلم فارسی زبان عنکبوت مقدس به عنوان محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئد و دانمارک نیز در بخش مسابقه اصلی حضور خواهد داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی