تیتر امروز

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید تا ۵۰ روز/ ۳ روز عزای عمومی در لبنان
گزارش سقوط بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید تا ۵۰ روز/ ۳ روز عزای عمومی در لبنان

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

هشدار وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای به سبک مسابقات ورزشی

News Image Lead

پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، با رژه دانش‌آموزان در دبستان دختران صاحب حضرت خدیجه(س) و حمل مشعل این مسابقات آغاز شد.

کد خبر: ۱۲۷۸۸
۱۴:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمدبطحایی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: «در آموزش و پرورش تربیت بدنی مسئله بسیار مهمی است.»

وزیر آموزش و پرورش از مربیان و معلمان ورزش که به دلیل کمبود امکانات و سختی تلاش می‌کنند تا فعالیت بدنی در مدارس انجام شود، تشکر کرد و گفت:‌ «ما در زمینه فعالیت‌های بدنی به‌ویژه در مدارس دختران با مشکل روبه‌رو هستیم. یکی از سیاست‌های ما در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین این است که شایستگی و اختیارات مدارس افزایش یابد یعنی مدرسه خود تصمیم بگیرد و بتواند مشکلاتش را چاره‌سازی کند و محیط آموزشی ما برای شما دانش‌آموزان که پاره‌های تن ما هستید فراهم شود.»

او افزود: «مدرسه و خانواده‌ها دارای توانمندی وسیعی هستند که برای استفاده از آن باید به مدارس اختیار داده شود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «این هفته، هفته پیوند اولیا و مربیان هم هست؛ ظرفیتی که متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم. اولیای شما دانش‌آموزان ظرفیت وسیعی هستند که باید در فعالیت‌های مدرسه به کار گرفته شود و محیطی شاد و باایمان برای شما دانش‌آموزان ایجاد شود.»

بطحایی گفت:‌ «من خوشحالم که دوستان بنده در حوزه تربیت بدنی در این زمینه پیش‌قدم شوند. ما به‌جای اینکه مرتب از بالا به پایین دستور دهیم باید اختیارات بیشتری به مدارس بدهیم و همین المپیادهای درون‌مدرسه‌ای که پنجمین دوره آن آغاز شده است مسابقاتی هستند که در آن تمام امکانات مدارس برای فعالیت بدنی دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شود.»

او افزود: «در مدارس و در دوران مدارس ما یک اشکالی داشتیم و هنوز هم داریم آن‌ هم این است که رقابت‌های فردی بیشتر از رقابت‌های گروهی بوده است. اما آنچه که برای آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد فعالیت‌های گروهی است. نمی‌خواهم بگویم که رقابت‌های فردی بد است اما آنچه ارزشش بالاست این است که یاد بگیریم جمعی و گروهی رقابت کنیم. خوشبختانه ماهیت این المپیادها هم تأکید بر این اصل مهم دارد. برای ما مهم است که یاد بگیریم با هم زندگی کنیم، ورزش کنیم و حتی باهم درس بخوانیم.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب از مدیران مدارس و به‌ویژه مدیران مدارس ابتدایی خواست زمینه مشارکت همه بچه‌های مدارس را در المپیادها فراهم کنند.

او گفت: «همه دانش آموزان در زمینه‌ای نخبه هستند و این وظیفه ما معلمان است که ببینم که شما چه در زمینه‌ای استعداد دارید و نخبه هستید. در المپیادها نباید فقط یک گروه خاص بیایند و شرکت کنند بلکه همه دانش‌آموزان باید در این المپیادهای درون‌مدرسه‌ای شرکت کنند.

بطحایی گفت:‌ «مبادا در المپیادها باز هم مثل مسابقات ورزشی که در گذشته داشتیم فقط گروهی خاص یا 4-5 نفر شرکت کنند. تمام زحمتی که برای این المپیادها کشیده شده است برای این است که همه شرکت کنند و آن هم گروهی.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم در مدارسمان همواره شاهد چنین برنامه‌های شادی باشیم. برنامه‌هایی که مهارت بچه‌ها را تقویت می‌کند و مدرسه را به‌عنوان خانه دوم تبدیل می‌کند تا دانش آموزان احساس شادی و نشاط کنند و از باهم بودن در مدرسه احساس خوبی داشته باشند.»

در پایان این مراسم یادمان دبستان دخترانه صاحب حضرت خدیجه(س) از طرف مسئولان این مدرسه به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی