تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اصلاح مصوبه مزدی کارگران و کاهش مزد صحت دارد؟

نماینده کارگران با تکذیب برگزاری جلسه شورای عالی کار درباره اصلاح مصوبه مزدی امسال گفت: جلسه شورای عالی کار برگزار نشده، تنها نمایندگان کارگری و کارفرمایی با وزیر کار جلسه داشتند.

کد خبر: ۱۲۷۷۴۹
۱۰:۲۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

اصلاح مصوبه مزدی کارگران و کاهش مزد صحت دارد

دیدارنیوز ـ دیروز خبری مبنی بر برگزاری جلسه فوری شورای‌عالی کار با موضوع اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران منتشر شد.

ایلنا نوشت: جلسه فوری شورای‌عالی کار که از ساعت ۱۶ روز گذشته ۳۰ فروردین ماه در محل وزارت کار برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه یافت. موضوع نشست، اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران سایر سطوح بوده و ظاهراً قرار است امروز نیز نشستی در همین رابطه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود که نتیجه آن می‌تواند تعیین کننده باشد.

در پی انتشار این خبر و نگرانی کارگران درباره احتمال کاهش حداقل مزد کارگران در سال جاری، علی خدایی نماینده کارگران برگزاری جلسه شورای عالی کار را تکذیب کرد.

عصر ایران نوشت: علی خدایی نماینده کارگران با تکذیب برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه شورای عالی کار برگزار نشده، تنها نمایندگان کارگری و کارفرمایی با وزیر کار جلسه داشتند؛ بنابراین گمانه زنی‌ها و حاشیه‌ها در خصوص حداقل دستمزد را رد می‌کنیم. هیج تغییری در بحث مزد کارگران اتفاق نیفتاده است.
حداقل حقوق کارگران چقدر است؟

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

حجت‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی نیز درباره حداقل حقوق کارگران گفت: حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند از چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان به شش میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

آن‌طور که عبدالملکی گفت: حقوق یک خانواده با یک فرزند نیز از چهار میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

برچسب ها: حقوق کارگران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی