تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عزیزی‌خادم: رئیس قانونی فدراسیون فوتبال هستم؛ برای ۴۰۰ میلیارد نقشه شومی دارند!

شهاب عزیزی‌خادم که با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موقتا از سمت ریاست این فدراسیون عزل شده، در واکنش به خبرهای اخیر درباره پاداش و دریافتی عجیبش از این فدراسیون سکوت خود را شکست و با بیان اینکه رئیس قانونی فدراسیون است، گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای برای پاداش ۴۰۰ میلیاردی فوتبال ایران پس از صعود به جام جهانی قطر نقشه‌های شومی کشیده‌اند.

کد خبر: ۱۲۷۷۲۸
۰۹:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

عزیزی‌خادم: من هنوز رئیس هستم

دیدارنیوز: شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال که به صورت موقت از سمتش عزل شده بعد از قریب به ۲ ماه، سکوتش را شکست.

فدراسیون فوتبال ایران روز‌های پرالتهابی را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد این التهاب همچنان وجود دارد. داستان از جایی شروع شد که اعضای هیئت‌رئیسه فدارسیون فوتبال تصمیم گرفتند بعد از صعود بی‌دردسر تیم ملی به جام جهانی، علیه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم موضع گرفته و رای به عزل موقت او بدهند. این اتفاق نهایتا روز ۲۸ بهمن رخ داد و قریب به ۲۰ روز بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، اعضای هیئت‌رئیسه با مطرح کردن این موضوع که عزیزی‌خادم ۴۳ تخلف مرتکب شده او را موقتا عزل کردند تا در مجمع فدراسیون فوتبال درباره قطع دائم و یا بازگشت به کارش تصمیم‌گیری شود. بعد از آن روز تا همین یکی دو روز اخیر، اعضای هیئت‌رئیسه مدرکی دال بر تخلفات مالی رئیس فدارسیون فوتبال منتشر نکردند تا اینکه خبر رسید عزیزی‌خادم از اعضای هیئت‌رئیسه، نزد کمیته اخلاق شکایت برده است. او معتقد بود اعضای هیئت‌رئیسه هیچ مدرکی علیه‌اش ارائه نکرده و بی‌دلیل رای به برکناری موقت او داده‌اند. عزیزی‌خادم خواسته با این اعضا و کار غیرقانونی آن‌ها برخورد شود.

چه کسی راست می‌گوید؟
اندکی پس از انتشار خبر شکایت عزیزی‌خادم بود که اسنادی در رسانه‌ها منتشر شد که خبر از دریافت‌های به ظاهر نجومی رئیس معزول می‌داد. در این اخبار عنوان شده بود که رئیس فدراسیون فوتبال در مجموع به صورت ماهیانه ۵۵ میلیون و ۵۸۷ هزارتومان دریافت کرده است. بخش مهم دیگری که علیه عزیزی‌خادم منتشر شد این بود که او در دوره یک ساله ریاستش بر فدراسیون فوتبال مبلغ ۳۰۶ میلیون تومان به عنوان پاداش صعود به جام جهانی دریافت کرده است! مبلغ حقوق و مزایای عزیزی خادم هم ماهیانه ۲۶ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان بوده و در یک سال ۳۰۳ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان دریافت کرده است. همچنین رئیس معزول فدراسیون فوتبال مبلغ ۵۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان به عنوان کارانه و سایر مزایا در یک سال از فدراسیون فوتبال دریافت کرده است. با توجه به این ارقام، به طور میانگین، دریافتی ماهیانه عزیزی خادم مبلغ ۵۵ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان بوده است.

بعد از انتشار این اسناد بلافاصله خبری دیگری منتشر شد که این بار خبر از «ارجاع پرونده تخلفات عزیزی‌خادم به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال» می‌داد؛ در این خبر از مواردی که در بالا منتشر شده بود به عنوان تخلفات عزیزی‌خادم یاد شده بود. در بخشی از این گزارش آمده است: «پس از حسابرسی عملکرد یک ساله عزیزی‌خادم، پرده از برخی تخلفات مالی برداشته شده و پرونده‌ای شامل تخلفات مالی و فعالیت‌های غیرقانونی‌اش به کمیته اخلاق این فدراسیون ارجاع شده است. یک حسابرس مستقل و دو کارشناس رسمی دادگستری صورت حساب‌های مالی یک ساله مدیریت عزیزی خادم را بررسی کرده‌اند و تخلفات مالی محرزی در حساب‌های مذکور یافته شده و این مهم طی نامه‌ای رسمی از سوی دبیرکل به کمیته اخلاق ارسال شده است. در این بررسی‌ها، تخلفات مالی، فعالیت‌های غیرقانونی با ذکر مصادیق و اسناد، انحرافات و تخلفات مربوط به حساب‌های شخصی عزیزی خادم، پرداخت‌های غیرقانونی به مشاوران و نزدیکان رئیس فدراسیون و هم چنین پرداخت‌های مربوط به سفر‌های خارجی بدون مجوز در مدت یک سال محرز و روشن شده است. در یک مورد از این بررسی‌ها، مشخص شده که مبلغ قابل توجهی به حساب شخصی رئیس سابق فدراسیون فوتبال واریز شده و علیرغم مکاتباته خزانه‌دار و اصرار هیات رئیسه، این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال بازگردانده نشده است».

این گزارش در شرایطی منتشر شد که نزدیکان عزیزی‌خادم خبر داده‌اند برخلاف عناوین مطروحه، سازمان حسابرسی کل، عملکرد مالی دوره عزیزی‌خادم را قابل قبول توصیف و او را تایید کرده است. همچنین امروز خبری منتشر شد که مبلغ مانده در حساب رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل مسدود بودن حساب فدارسیون غیرقابل برگشت بوده که با انتشار سندی، این رقم به حساب فدراسیون برگشته است.

پاداش ۴۰۰ میلیاردی
پس از انتقاد‌های اخیر و انتشار مدارکی جدید علیه رئیس فدارسیون معزول، دیروز (سه شنبه) بعد از قریب به ۲ ماه، شهاب عزیزی‌خادم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام، سکوتش را شکست و در گزارشی ۹ صفحه‌ای پاسخ منتقدانش را داد. او با اشاره به دستاوردی که در این مدت داشته است، نوشت: «به نظر می‌رسد عده‌ای برای پاداش ۴۰۰ میلیاردی فوتبال ایران پس از صعود به جام جهانی قطر نقشه‌های شومی کشیده‌اند. در چنین وضعیتی، به شکلی هماهنگ و سازمان یافته آتش توپخانه تخریب و سیاه‌نمایی، روی رییس فدراسیون فوتبال که حاضر به قربانی کردن منافع ملی فوتبال نبود، تنظیم شد و شرایط بغرنجی در فوتبال ایران حاکم شد». او در ادامه تاکید کرده که هنوز رئیس فدارسیون فوتبال ایران است: «از نکات دیگری که شایسته توجه است اینکه هنوز رابطه همکاری اینجانب با فدراسیون فوتبال قطع نشده است و همه منتظر دهم خردادماه و تصمیم مهم و تاریخی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در خضور ادامه همکاری در سنگر فوتبال هستیم».

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در ادامه گفته که سکوتش در این مدت فقط به دلیل مصلحت فوتبال بوده، ولی ظاهرا عده‌ای سعی کرده‌اند با پروپاگاندای رسانه‌ای موارد را وارونه جلوه دهند: «اینجانب سعی کردم با سکوت، از سوءاستفاده بسیاری از فرصت طلبان جلوگیری نمایم و از طریق فوتبالی، حق خود را بگیرم تا مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرد. در آن مدت تلاش شد با جعل اخبار و اطلاعات نادرست، ناقص، تحریف شده و خرابکارانه اذهان عمومی را مکدر نمایند تا به هدف‌شان برسند و ثباتی که در فوتبال به دست آمده بود را از بین ببرند. بنده در طول دو ماه گذشته به دلیل رعایت مصالح ملی و جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان و همچنین حراست از دستاورد‌ها در حوزه فوتبال و به طور ویژه به منظور جلوگیری از خطر تعلیق فدراسیون فوتبال، سکوت کرده و حتی از خود در برابر هجوم رسانه‌ها و تخریب‌های سازماندهی شده گذشتم تا فوتبال آسیب نبیند. این بار مرز‌های ناجوانمردی، بی اخلاقی و بی عدالتی را جابجا کرده و با طرح دعاوی واهی و جعلی در موضوعات مالی و ارجاع آن به کمیته محترم اخلاق و شنیده شده است حتی مراجع قضایی، سعی در ایجاد موج جدیدی از تخریب اینجانب و تاثیرگذاری بر نگاه و رویکرد مجمع محترم فوتبال دارند».

جریان مرموز در طبقه چهارم
بخش مهم دیگری از صحبت‌های عزیزی‌خادم مربوط به اتهام دریافت ۳۰۶ میلیون تومان پاداش صعود به جام جهانی است که او گفته داوطلبانه تصمیم گرفته کوچکترین پاداشی نگیرد و مطالب مطروحه را تکذیب کرده است: «درخصوص تازه‌ترین اتهامی که به بنده نسبت داده‌اند، افکار محترم عمومی بداند که آنچه به نام‌پاداش به ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، مدیران و کارکنان پرداخت شده است، اولا براساس مصوبات هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده است. ثانیا بسیار کمتر از استحقاق اعضای افتخارآفرین تیم ملی و کادر فنی و دیگر دست اندرکاران بوده و ثالثا در چارچوب عرف متعارف و البته بسیار کمتر از اعدادی که دیگر کشور‌های صعود کننده آسیایی منظور شده است. شایان توجه افکار عمومی و رسانه‌های منصف و خدمت‌رسان است که اینجانب رییس قانونی فدراسیون فوتبال از اخذ پاداش قانونی صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال به طور داوطلبانه صرف نظر کردم. همچنین تعداد قابل توجهی از نیرو‌های موثر در موفقیت‌های مستمر تیم هیچ پاداشی دریافت نکردند».

او همچنین از افراد مرموز در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال حرف زده که به صورت سیستماتیک علیه خودش مطالبی را منتشر می‌کنند. عزیزی‌خادم همچنین خواسته تا دستمزد و پاداش‌های اعضای هیئت‌رئیسه منتشر شود تا مشخص شود تخلفی صورت نگرفته و رقمی نامتعارف به کسی داده نشده است: «خواهش من از جریان مرموزی که به تازگی در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال سکنی گزیده‌اند، این است که لیست حقوق، مزایا، حق الجلسات و میزان دریافتی پاداش‌های اعضای محترم هیات رییسه را به همراه صورتجلسات هیات رییسه منتشر کنند تا مشخص شود هیچ تخلفی صورت نگرفته است. حقوق و دستمزد رییس فدراسیون نیز در چارچوب مقررات و عرف بوده و در برابر نتایج بدست آمده و منابعی که فراهم آمده رقم قابل توجهی نیست و بزودی در برابر مراجع قانونی اسناد آن ارایه خواهد شد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی