تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

فرهنگی: مجلس طرح شفافیت را تایید یا رد کند

محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رای اکثریت نمایندگان به طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت که مجلس شجاعانه ورود کرده و شفافیت را تایید و یا حتی رد کند.

کد خبر: ۱۲۷۶۹۱
۱۳:۵۱ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

فرهنگی: مجلس طرح شفافیت را تایید یا رد کند

دیدارنیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رای اکثریت نمایندگان به طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: نعل وارونه در شفافیت آرای مجلس چه معنایی دارد؟، مجلس شجاعانه ورود کرده و شفافیت را تایید و یا حتی رد کند.

محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دولت اختیار داده شد که موضوع تامین نیاز‌های مردم را خود مدیریت کنند. دولت قبل اقدام خاصی انجام نداد و دولت فعلی نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی را بدون آنکه نتایج آن را به درستی مدیریت کند در اختیار قرار داد و به جای تامین کالا نیز یارانه نقدی پرداخت کرد که آثار تورمی دارد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: آنان نباید به دنبال تحلیل‌های کارشناسی باشند، بلکه مسئولیت سیاست گذاری و اجرای آن‌ها را بر عهده دارند. دولت مشخص کند برنامه اش برای کاهش نقدینگی و کاهش رشد نقدینگی و تامین کالا برای مردم در همه زمینه‌ها چیست و برای انجام آن‌ها چه خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: از تامین سهمیه برای مردم نهراسید و بر کاهش بی رویه قیمت مصالح و اقلام مربوط به عمران و ساختمان مداخله کنید، چرا که مجلس و مردم از این قبیل اقدامات حمایت خواهند کرد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: با گذشت حدود یک سال از انتخابات ریاست جمهوری در بسیاری از مسئولیت ها، دولت سابق حاکم است.

وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری غفلت نکنید، گفت: متاسفانه اراده‌ای هم وجود دارد که از تعلل‌ها و تصمیمات نادرست حمایت می‌کند. وزیر آموزش و پرورش در مورد استان آذربایجان شرقی با توجه به نظر صیح استاندار استان، چرا تعلل می‌کنید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد انتقاد‌ها به اداره مجلس عنوان کرد: در این رابطه به طور کلی انتقاد‌هایی وارد است. سوگند اجرای آیین‌نامه سوگندی شرعی است و اگر اختیاری به رئیس کمیسیونی یا عضوی از اعضای هیات ریئسه داده شده به معنای اقدامات خلاف قانون نیست. چرا کمیسیون آموزش در برگزاری جلسات سوال از وزرا تعلل می‌کند؟ چرا معاونت قوانین در تصمیمات کمیسیونی خارج از اختیارات قانونی خود دخالت می‌کند؟ چرا هیات رئیسه بر آن صحه می‌گذارد؟ ارجاع دستور مجلس به خارج از مجلس بر خلاف روال قانونی تقنین چه معنایی دارد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نعل وارونه در شفافیت آرای مجلس چه معنایی دارد؟ گفت: مجلس شجاعانه ورود کرده و شفافیت را تایید و یا حتی رد کند. بنده همواره موافق شفافیت بوده ام و معتقدم مصوبه کمیسیون آیین نامه داخلی مشکلاتی را هم که داشته حل کرده است. قرار بود رسیدگی شود، چه شد؟

نماینده مردم تبریز خطاب به مسئولان استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: توصیه می‌کنیم ضمن تسریع در تعیین تکلیف مدیران اعم از ابقا یا تغییر، تنها ملاک آن‌ها شایستگی و توانمندی باشد.

فرهنگی در رابطه با موضوع رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در این موضوع عملا نظر دولت تصویب شد و تنها عناوین تغییر کرد که آن هم با پیشنهاد در صحن تصویب شد. وزیر آموزش و پرورش و وزارتخانه مربوطه آیین نامه‌ای تنظیم نکند که باعث نارضایتی معلمان و عدم توازن در صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها باشد.

وی در پایان استقلال مس آذربایجان و حل مشکلات دو تیم قدیمی فوتبال تراکتورسازی و ماشین سازی را از اولویت‌های مسئولان استان و مسئولان ذی ربط کشوری دانست و گفت که این دو موضوع مطالبه جدی آن‌ها باید باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی