تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بدهی ۱۵ میلیاردی بنیاد شهید

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

کد خبر: ۱۲۷۶۸۵
۱۳:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

بدهی ۱۵ میلیاردی بنیاد شهید

دیدارنیوز ـ نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز گذشته (دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به تشریح اهداف و وظایف بنیاد پرداخت و گفت: وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه، بیانات امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت و سند چشم‌انداز در حوزه‌های خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده است.

میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشوری است

وی افزود: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است که با توجه به این موضوع باید به نیاز‌های درمانی این عزیزان به صورت ویژه توجه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان ایثارگران طراحی شده است. در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که بخشی از آن در مورد بیمه تکمیلی بود که این مشکل حل شد و امیدواریم با پیش‌بینی صورت گرفته و همچنین حمایت‌های خوب مجلس شورای اسلامی این وضعیت سال جاری بهبود یافته و با تأمین اعتبارات لازم مشکل درمان تکمیلی ایثارگران کاهش یابد.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارش مفصلی از عملکرد بنیاد در سال ۱۴۰۰ و همچنین اهداف، وظایف و وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد در این گزارش به تفکیک معاونت‌ها و بخش‌های مختلف از قبیل معیشت، تعاون، رفاه، بهداشت و درمان و فرهنگی به تشریح عملکرد، اعتبارات و وضعیت نیروی انسانی و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بنیاد از جمله برنامه‌های عملیاتی پرداخت.

وی در این گزارش اهداف کلان بنیاد، اهداف کمی ذیل هر هدف و برنامه را تشریح کرد و گفت: ۹ هدف کلان، ۶۴ هدف کمی، ۳۴۹ برنامه و طرح و ۳۰۳۷ فعالیت و پروژه برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ تعریف شده است و برای هر برنامه عملیاتی پیوندی بین اجرا، اهداف، مأموریت و سیاست‌های کلی نظام در حوزه ایثارگران برقرار شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد همچنین به برخی برنامه‌های بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حمایت از تهیه و تولید فیلم سینمایی در حوزه ایثارگران شاخص در هر استان، برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و جشنواره‌های ملی و مناسبتی، ساماندهی گلزار شهدا، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، راه‌اندازی پرونده الکترونیک و سلامت ایثارگران، راه‌اندازی خانه‌های ایثار در استان‌ها از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

در ادامه عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمه تکمیلی و پایش سلامت ایثارگران پرداخت.

در پایان رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و سؤالات خود در مورد بیمه درمان تکمیلی، تبدیل وضعیت استخدامی و تکریم ایثارگران معزز پرداختند.

قاضی‌زاده به دیدار ۲ خانواده شهید ارتش رفت

همچنین در روز گذشته قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت روز ارتش با همسر و فرزند شهید «سید مرتضی احمدیان داودی» و مادر شهید «غلام‌رضا گل دست» دیدار و گفتگو کردند.

منبع: فارس
برچسب ها: بنیاد شهید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی