تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تاریخ‌سازان در اغما؛ امیدی به احیای تیم‌ملی زنان وجود دارد؟

شاید تصور نمی‌شد بعد از آن حمایت‌های ویژه از فوتبال زنان، به یکباره همه‌چیز به روال سابق بازگردد و حتی برگزاری یک هفته اردوی تمرینی در کمپ تیم‌های ملی به یک رویا بدل شود، اما آن‌چه در حوزه فوتبال زنان رخ داد، دقیقاً چنین اتفاقی بود. جالب اینکه بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا، ۲ فیفادی سپری شده، اما تیم ملی فوتبال زنان ایران نه تنها بازی دوستانه‌ای نداشته، بلکه اصلاً اردویی شکل نگرفته است!

کد خبر: ۱۲۷۶۷۵
۱۲:۴۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

تاریخ‌سازان در اغما؛ امیدی به احیای تیم‌ملی زنان وجود دارد؟

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال زنان ایران بعد از خلق شگفتی و صعود به جام ملت‌های آسیا، در عجیب‌ترین وضعیت ممکن قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰، بدون‌تردید شکوفایی تیم ملی فوتبال زنان بود. تیمی که از رنکینگ فیفا حذف شده بود، اما با تلاش‌های مسئولان فدراسیون فوتبال این تیم مجدداً احیا شد و از اردیبهشت‌ماه کار خود را برای تاریخ‌سازی و صعود به جام ملت‌های آسیا با هدایت مریم ایراندوست آغاز کرد.

شروع توفانی با تاریخ‌سازی
با هماهنگی فدراسیون فوتبال، کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان توانستند پروسه آماده‌سازی خوبی را پیش از آغاز مرحله‌ی انتخابی جام ملت‌ها برای تیم در نظر بگیرند و برپایی اردو‌های منظم داخلی و البته دو اردوی مهم در ازبکستان و بلاروس آن‌هم با استفاده از پرواز اختصاصی، باعث شد تا یک رخداد تاریخی به وقوع بپیوندد و زنان فوتبال ایران برای اولین‌بار در تاریخ به جام ملت‌های آسیا صعود کنند و برای ثبت این رخداد آن‌ها موفق شدند برابر بنگلادش و اردن به پیروزی برسند.

حمایت‌ها روی دنده سنگین
شاید تا روز رسیدن به مرحله‌ی انتخابی، ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن در تاریخ فوتبال زنان ایران شکل گرفت و فدراسیون فوتبال حمایت همه جانبه‌ای در این زمینه انجام داد، اما بعد از صعود به جام ملت‌ها، شرایط رفته‌رفته تغییر کرده و همزمان با مشکلات غیرفوتبالی به وجود آمده برای نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، حمایت‌ها از تیم ملی فوتبال زنان کمرنگ‌تر شد.

هر چند شهاب‌الدین عزیزی‌خادم سعی داشت تا با هماهنگی پرواز اختصاصی برای تیم که یک دستاورد بزرگ و مهم برشمرده می‌شود نشان بدهد که کماکان مایل به حفظ حمایت‌ها از فوتبال زنان است، اما عدم برگزاری بازی دوستانه لطمه‌ی بزرگی به تیم ملی فوتبال زنان ایران در مسیر رسیدن به جام ملت‌ها زد.

ناکامی در تکمیل‌سازی و بازگشت به خانه
زمانی که تیم ملی فوتبال زنان ایران بدون انجام حتی یک بازی دوستانه رسمی عازم جام ملت‌ها شد، تصور آن ساده بود که شاگردان مریم ایراندوست مقابل رقبای نامدار خود غافلگیر شوند و این اتفاق رخ داد و آن‌ها با دو شکست برابر چین و چین‌تایپه و البته تساوی برابر هند که از جدول بازی‌ها حذف شد، خیلی زود بار سفر خود را در هند بستند و به تهران بازگشتند.

بازگشت به تهران و ورود به اغما!
شاید تصور نمی‌شد بعد از آن حمایت‌های ویژه از فوتبال زنان، به یکباره همه‌چیز به روال سابق بازگردد و حتی برگزاری یک هفته اردوی تمرینی در کمپ تیم‌های ملی به یک رویا بدل شود، اما آن‌چه در حوزه فوتبال زنان رخ داد، دقیقاً چنین اتفاقی بود.

بعد از اتمام جام ملت‌ها، ملی‌پوشان به تهران بازگشتند و به تیم‌های باشگاهی‌شان رفتند و تلاش مریم ایراندوست و همکاران او برای برپایی اردوی تدارکاتی بی‌ثمر بود و علی‌رغم وعده‌ها، هیچ حمایتی دیگر از فوتبال زنان انجام نشد تا شرایطی مشابه آن‌چه در پیش از اردیبهشت ۱۴۰۰ برقرار بود و تیم حدود ۲ سال در اغما قرار گرفته بود، مجدداً تکرار شده و خیلی‌ها نگران تعطیلی طولانی‌مدت فوتبال زنان ایران و حذف دوباره از رنکینگ فیفا شوند.

رقبا با آمریکا بازی می‌کنند، زنان ایران در تعطیلات
جالب اینکه بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا، ۲ فیفادی سپری شده، اما تیم ملی فوتبال زنان ایران نه تنها بازی دوستانه‌ای نداشته، بلکه اصلاً اردویی شکل نگرفته است. آن‌هم در شرایطی که موازی با وضعیت تیم ملی فوتبال زنان ایران، زنان ازبکستان در قالب ۲ بازی دوستانه برابر تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قرار گرفته است!

بازداشت نایب‌رئیس، مهر تایید بر تمدید روز‌های خاکستری؟
بازداشت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال آخرین ضربه‌ی ممکن به فرآیند تعطیلی تیم ملی فوتبال زنان بود. چرا که مریم ایراندوست در آخرین گفت‌وگوی خود حدود ۴ روز قبل، از تلاش برای برپایی اردوی آماده‌سازی با هماهنگی کمیته زنان فدراسیون فوتبال خبر داده بود و البته از نایب‌رئیس زنان ابراز بی‌اطلاعی کرده بود و این‌چنین اعلام داشت که خبری از موسوی ندارد. اما برخلاف آن‌چه ایراندوست گفت و مدعی شد که فدراسیون فوتبال مشغول نامه‌نگاری برای برگزاری بازی دوستانه بین‌المللی است، به نظر می‌رسد هم مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و هم غیبت خانم نایب‌رئیس دست‌به‌دست هم خواهند داد تا اغمای تیم ملی فوتبال زنان ادامه پیدا کند.

۱۰ خرداد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و شاید بعد از آن تاریخ، زنان ملی‌پوش فوتبال ایران بتوانند امیدوار باشند که دوباره روز‌های خوبی را تجربه کرده و با اهتمام فدراسیون فوتبال، اردوهایشان شکل گیرد. هر چند که هنوز هیچ چیز در ساختار فدراسیون فوتبال نهایی نشده است و تکلیف ریاست و نواب آن نامشخص بوده تا عملاً بتوان گفت که اغمای تیم ملی فوتبال زنان فعلا حداقل برای ۴۰ روز دیگر ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی