تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

تحلیلگر سیاسی: وضعیت امنیتی اسرائیل «شکننده» است

«علی الحسینی» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنان معتقد است که وضعیت امنیتی اسرائیل، شکننده است و کشورهای حامی عادی‌سازی، اکنون به دنبال بهبود روابط با ایران به عنوان وزنه استراتژیک منطقه هستند.

کد خبر: ۱۲۷۶۱۲
۰۷:۴۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

تحلیلگر سیاسی: وضعیت امنیتی اسرائیل، شکننده است

دیدارنیوز: نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنان تاکید کرد که وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی شکننده است و این رژیم اکنون در محیط خود می‌جنگد.

«علی الحسینی» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنان درباره دلایل درگیری‌ها و تنش‌های اخیر بین مردم فلسطین با صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی و احتمال شکل گیری انتفاضه جدید یا جنگ دیگر در منطقه گفت: دلایل و زمینه‌های ظهور دور جدید درگیری‌ها همان دلایل و ریشه‌های نبرد «قسطل» است که در آن «عبدالقادر الحسینی» رزمنده مقاومت به شهادت رسید. بله همان دلایل است، یک رژیم اشغالگر با هر گونه راهکار سیاسی بین‌المللی مخالف است و قطعنامه‌های بین‌المللی را نمی‌پذیرد. ما شاهد رد راهکار دو کشوری، یهودی‌سازی قدس، موضوع مستعمره‌ها، مصادره اراضی کرانه باختری و محاصره نوار غزه بوده‌ایم، بنابراین انتفاضه همان جنگ است که از روز نکبت آغاز شده و تا تحقق حق و حقانیت ادامه خواهد داشت.

الحسینی درباره احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای در پی درگیری‌های کنونی در فلسطین گفت: در مورد جنگ بزرگ باید بگویم که این اتفاق مستلزم شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای است و ممکن است با توجه به شرایط منطقه و جنگ در روسیه بیش از هر زمان دیگری در آستانه وقوع باشد و شاید جایی در یک نقطه از جغرافیای جهان، نیرو‌های خیر بتوانند بر نیرو‌های شر غلبه کرده و سیلی تاریخی را مانند آنچه در جولای ۲۰۰۶ رخ داد، به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که عملیاتی که در چند وقت اخیر انجام شده است، نه در نوار غزه و نه جنوب لبنان صورت گرفته است، بلکه موشک‌هایی است که در قلب سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آید و این، لحظات تاریخی است که در آن فلسطینی‌ها هویت سال ۱۹۴۸ خود را احیا می‌کنند. اظهارات مقام‌های اسرائیلی نشان‌دهنده ضعف و عقب‌نشینی آنهاست. شاهد هستیم که هواپیما‌ها و تانک‌های دشمن در خیابان‌های فلسطین ناتوان مانده‌اند، دشمن در محیط خود می‌جنگد و من معتقد هستم که عملیات‌ها بیشتر و دقیق‌تر خواهد شد. در این عملیات‌ها برای اولین بار از مسلسل استفاده می‌شود و به جهانیان می‌گوید اگر می‌خواهید از مردم اوکراین حمایت کنید، ابتدا باید از مردم فلسطین حمایت کنید. بله، من فکر می‌کنم ما در آغاز نبردی هستیم که آرمان فلسطین را به منصه ظهور خواهد رساند و پیروزی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

این تحلیلگر سیاسی لبنان در تحلیل نشست‌های اخیری که با موضوع فلسطین و به بهانه وساطت برای حل بحران برگزار می‌شود، از جمله نشست «نقب» و امثال آن گفت: اجلاس سران به چند دلیل، جدید و مهم نیستند. نخست اینکه در حال حاضر، آمریکا به دلیل سرگرمی به امور زیر بنایی و زیر ساختی خود و تلاش برای بازیابی موقعیت خود در جهان نمی‌تواند یک پوشش حمایتی از این نشست‌ها ارائه دهد. آمریکا اکنون مشغول چین است. ولی به هر حال آن‌ها اگر می‌خواهند ائتلافی شبیه ناتو داشته باشند، باید ببینید ناتو با اوکراین چه کرد.

الحسینی افزود: صحبت از ناتو با اسرائیل غیرممکن است و حتی اگر مصر از نظر سیاسی هم با سران اسرائیلی دیدار کند، نمی‌تواند به ژنرال‌های مصری امیدوار باشد، چرا که آن‌ها در دل به هویت عربی و مسأله فلسطین گرایش دارند و در حقیقت اگر مصر عظمتی هم طی این سال‌ها کسب کرده باشد، ناشی از حمایت آن از مسأله فلسطی است. ‎ علاوه بر این چنین ائتلافی به بودجه مالی هنگفتی نیاز دارد که من در حال حاضر چنین حمایتی از سوی کشور‌های عربی حامی عادی‌سازی را بعید می‌دانم، زیرا آن‌ها به دنبال مذاکره با ایران به عنوان وزنه استراتژیک منطقه هستند.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: وضعیت امنیتی اسرائیل شکننده است، زیرا سیاست این رژیم بر پایه‌های محکم متمرکز نیست، آماتور‌ها بر اسرائیل حکومت می‌کنند و به نظر می‌رسد که دیگر خبری از شاهین و کبوتر بین آن‌ها نیست. در حالی که در محور مقابل، یعنی محور مقاومت تجربیات و قدرتی جمع شده است که نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی