تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نگاهی به نیمه‌نهایی جام‌حذفی؛ شگفتی کامل می‌شود؟

در عجیب بودن این دوره جام حذفی فوتبال ایران همین بس که هیچ یک از تیم‌های نیمه بالای جدول لیگ برتر موفق به صعود به نیمه‌نهایی نشدند و ۲ تیم غیر لیگ برتری در این مرحله حضور دارند.

کد خبر: ۱۲۷۵۶۲
۱۳:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

نگاهی به نیمه‌نهایی جام‌حذفی؛ شگفتی کامل می‌شود؟

دیدارنیوز: مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی با انجام ۲ مسابقه برگزار خواهد شد.

به جام‌حذفی از گذشته لقب جام شگفتی‌ها داده شده، چون جایگاهی است برای درخشش تیم‌های کوچک‌تر و کم نام و نشان‌تر. جام‌حذفی در فصل ۰۱-۱۴۰۰ یکی از پرشگفتی‌ترین ادوار تاریخ رقابت‌هاست. در عجیب بودن این دوره همین بس که هیچ یک از تیم‌های نیمه بالای جدول لیگ برتر موفق به صعود به نیمه‌نهایی نشدند و ۲ تیم غیر لیگ برتری در این مرحله حضور دارند.

نبرد غول‌کُش و پدیده
در اولین بازی از مرحله نیمه‌نهایی روز دوشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۲۰:۳۰، آلومینیوم اراک میزبان شهدای خلیج فارس ماهشهر است. هر دو تیم نقش به سزایی در شگفتی‌های این جام داشتند. آلومینیوم پس از غلبه بر فجرسپاسی، دو تیم پرافتخار سپاهان و پرسپولیس را حذف کرد و به این مرحله از رقابت‌ها رسید. آلومینیوم، سومین تیم تاریخ جام‌حذفی است که در یک فصل توانسته هم پرسپولیس و هم سپاهان را حذف کند. دیدار نفس‌گیر آلومینیوم مقابل پرسپولیس برای این تیم گران تمام شد و مهدی رحمتی ۲ بازیکن خود را در این بازی در اختیار ندارد و امیرمحمد هوشمند و محمود قائدرحمتی در این مسابقه محروم هستند.

خلیج فارس ماهشهر در رتبه هفتم گروه B لیگ ۲ جای دارد و شانسی برای صعود این تیم به لیگ یک نمی‌توان متصور شد. این تیم، اما با حذف ۳ تیم لیگ برتری هوادار، نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان به این مرحله از رقابت‌ها رسیده است. در ۱۲ سال اخیر تنها یک بار تیمی از لیگ ۲ به جمع ۴ تیم پایانی جام‌حذفی راه یافته بود.

ملاقات با حریفی آشنا
نساجی مازندران و مس کرمان دو تیمی هستند که سابقه حضور در سطح اول فوتبال ایران را دارند. این حضور، اما هیچ وقت همزمان نبوده، ولی در عوض سال‌ها در لیگ یک با یکدیگر رقابت داشتند. این دو تیم در ۱۵ فصل اخیر در لیگ و جام حذفی، ۹ بار بایکدیگر دیدار داشتند که ۴ پیروزی برای هر کدام از دو تیم و یک تساوی به ثبت رسیده است.

نساجی در مرحله قبل دست به کار بزرگی زد و استقلال شکست‌ناپذیر را در ضربات پنالتی حذف کرد. این تیم در مراحل قبل، گل‌گهر و آرمان گهر را مغلوب کرده بود تا بتواند برای نخستین بار به نیمه‌نهایی جام‌حذفی صعود کند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی با حذف ماشین‌سازی، فولاد خوزستان و خیبرخرم‌آباد به این مرحله رسیده اند.

مس کرمان تنها تیم حاضر در این مرحله است که سابقه حضور در نیمه‌نهایی را دارد و در این مرحله یک بار به پیروزی رسیده و بار دیگر حذف شده است. این تیم علی‌رغم حضور در لیگ یک سابقه راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا و صعود از مرحله گروهی را دارد. مس کرمان در حال حاضر در لیگ یک در رده دوم جای گرفته و از شانس زیادی برای بازگشت به لیگ برتر برخوردار است.

این بازی روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود و نساجی ورزشگاه آزادی را برای میزبانی این دیدار انتخاب کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی