تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

راستینه: طرح شفافیت آغاز یک حکمرانی شفاف برای تعامل بهتر بین مردم و حاکمان است

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس، معتقد است که طرح شفافیت آغاز یک حکمرانی شفاف و روشن برای تعامل بهتر بین مردم و حاکمان است.

کد خبر: ۱۲۷۵۲۸
۱۰:۵۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

راستینه: طرح شفافیت آغاز یک حکمرانی شفاف برای تعامل بهتر بین مردم و حاکمان است

دیدارنیوز: نماینده مردم شهرکرد، گفت: شفافیت آغازی است برای اینکه یک حرکت جمعی برای رشد و ارتقاء جمعی کشور اتفاق بیفتد، ما معتقدیم که شفافیت گرچه معایبی دارد و از جمله آن این است که برخی را می‌تواند به سمت حرکت‌های پوپولیستی حرکت دهد، اما در میان‌مدت و بلندمدت ما را به سمت یک حکمرانی شفاف با مردم جهت خواهد داد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، در رابطه با مطرح شدن طرح شفافیت در مجلس، گفت: طرح شفافیت آغاز یک حکمرانی شفاف و روشن برای تعامل بهتر بین مردم و حاکمان است، حاکمان باید با مردم صادق باشند و به فرمایش امیرالمومنین (ع) همه اطلاعات را به جز اطلاعات نظامی و امنیتی که می‌تواند کشور را در معرض خطر قرار دهد، باید در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: تقریبا بالای ۹۰ درصد آنچه در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد، به صورت اخبار و داده‌هایی است که هیچ آسیبی برای امنیت کشور ایجاد نمی‌کند و می‌تواند به مردم برای آشنا شدن با زوایای مختلف تصمیم‌گیری در نظام حکمرانی کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تصریح کرد: لذا شفافیت سرآغازی است برای این که تمام دستگاه‌های حکمرانی کشور ما به سمت شفاف شدن داده‌ها با مردم حرکت کنند، ما معتقدیم که مجلس پله اول است و اگر این قدم را بردارد و بعد شفافیت در همه نهاد‌ها رقم بخورد.

راستینه در ادامه عنوان کرد: شفافیت کمک می‌کند تا هزارتو‌های رانت و فسادی که در بده بستان‌ها تحت تاثیر تعارض منافع رقم می‌خورد، حذف شود. مهم این است که ما زوایای تعارض منافع را بشناسیم. شفافیت گام بلندی است تا این تعارض منافعی که باعث شده من نماینده نوعی جرأت اعلام رأی خود را نداشته باشم، حذف شود. شفافیت به نماینده کمک می‌کند با شهامت رأی خود را اعلام کند و با شهامت بر اساس آنچه که اعلام می‌کند، مطالبه‌گری کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تعارض منافع و اشکالات ساختار بودجه سبب شده که ارتباطات لابی‌گرایانه برای جذب حداکثری اعتبارات برای مناطق مختلف کشور و حوزه‌های انتخابیه به وجود بیاید و این سبب شده که ما شاهد رشد و توسعه نامتوازن هستیم.

نماینده مردم شهرکرد ادامه داد: شفافیت آغازی است برای اینکه یک حرکت جمعی برای رشد و ارتقاء جمعی کشور اتفاق بیفتد، ما معتقدیم که شفافیت گرچه معایبی دارد و از جمله آن این است که برخی را می‌تواند به سمت حرکت‌های پوپولیستی حرکت دهد، اما در میان‌مدت و بلندمدت ما را به سمت یک حکمرانی شفاف با مردم جهت خواهد داد.

راستینه در پاسخ به این مسأله که «برخی نگران هستند که ممکن است نظر تخصصی و کارشناسی که ما اتخاذ می‌کنیم خلاف نظر مردم باشد»، گفت: من معتقدم که باید با مردم صادقانه نظرات کارشناسان را به گفتگو بگذاریم. مردم نامحرم حکمرانان نیستند، لذا بهتر است که نظر کارشناسان را با مردم در میان بگذاریم. طبیعتا بخشی از مردم موافقند و بخشی هم مخالف هستند، اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم حق دارند بدانند چه فکر و چه اندیشه‌ای وکالت آن‌ها را برعهده دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی