تیتر امروز

محمد مهدی تندگویان: اختلاس‌ها و فساد‌های مالی امید جوانان را سوزاند/ نسل جدید دیگر به ساختار‌های رسمی اعتماد ندارد/ بازگشت اعتماد بدون تغییر ساختار ممکن نیست
گفت و گوی دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» با معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان

محمد مهدی تندگویان: اختلاس‌ها و فساد‌های مالی امید جوانان را سوزاند/ نسل جدید دیگر به ساختار‌های رسمی اعتماد ندارد/ بازگشت اعتماد بدون تغییر ساختار ممکن نیست

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های «پشت صحنه» میزبان محمد مهدی تندگویان، معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان بود. این گفت و گو را ببینید و بخوانید.
مجتبی مقصودی: انجمن علمی مطالعات صلح، از تأسیس تا گسترش، برای مان بیش از آنکه نشیب باشد، فراز بود
نگاهی به آنچه که در دهمین سالگرد تأسیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران گذشت

مجتبی مقصودی: انجمن علمی مطالعات صلح، از تأسیس تا گسترش، برای مان بیش از آنکه نشیب باشد، فراز بود

آیین دهمین سال تأسیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران، همراه با تجلیل از مؤسس این انجمن، مجتبی مقصودی به همت انجمن علمی مطالعات صلح ایران، خانه اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری جمعی از انجمن‌های...
اسماعیل کهرم: مدیریت آب را از دست سیاسیون بگیرید/ زاینده رود را ما کشتیم/ من ۱۰ سال پیش گفتم تا سال ۱۴۰۴ آب تهران تمام می‌شود، کسی توجه نکرد/ با فروش میوه به کشورهای عربی حتی پول آب مصرف شده برنگشت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک کارشناس برجسته محیط زیست

اسماعیل کهرم: مدیریت آب را از دست سیاسیون بگیرید/ زاینده رود را ما کشتیم/ من ۱۰ سال پیش گفتم تا سال ۱۴۰۴ آب تهران تمام می‌شود، کسی توجه نکرد/ با فروش میوه به کشورهای عربی حتی پول آب مصرف شده برنگشت

«تیتر» در یکی دیگر از سلسله برنامه های خود میزبان دکتر اسماعیل کهرم بوم شناس و فعال محیط زیست بود؛ او در این گفت و گو تاکید داشت که برای گذار از وضعیت بحران کنونی باید مدیریت را از دست سیاسیون...

مهم؛ جدول امتیاز بندی رتبه بندی معلمان منتشر شد

نحوه امتیازدهی و کسب رتبه برای معلمان در آیین‌نامه رتبه‌بندی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کد خبر: ۱۲۷۴۷۶
۱۵:۲۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

 جدول امتیاز بندی رتبه بندی معلمان منتشر شد

دیدارنیوز ـ نحوه امتیازدهی و کسب رتبه برای معلمان در آیین‌نامه رتبه‌بندی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که امتیازات مادی و غیرمادی برای آنان در پی دارد. اما این عوامل و مولفه‌ها چیست؟

نحوه امتیازدهی و کسب رتبه برای معلمان در آیین‌نامه رتبه‌بندی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که امتیازات مادی و غیرمادی برای آنان در پی دارد. اما این عوامل و مولفه‌ها چیست؟

چهار عامل موثر در آیین‌نامه رتبه بندی معلمان

صلاحیت و شایستگی (میانگینی از نمره‌های ارزشیابی و نظر آموزش مربوطه)

شایستگی عمومی ۳۰ درصد (اخلاق و اعتقادات)

شایستگی تخصصی ۲۶ درصد (شامل مدرک تحصیلی و …)

شایستگی حرفه‌ای ۲۴ درصد

تجربه ۲۰ درصد (سنوات سابقه‌ها مثل سابقه تدریس، مدیریت، حضور در مناطق محروم و …)

بر اساس آیین نامه رتبه بندی معلمان که برای صدور احکام معلمان ابلاغ شده است، نحوه امتیازدهی رتبه بندی معلمان هر ۵ سال به شرح زیر است:

جدول امتیازدهی رتبه بندی معلمان

رتبه‌ها پایه‌ها شایستگی عمومی شایستگی تخصصی شایستگی حرفه ای تجربه
آموزشیار معلم (رتبه یکم)
  • پایه یک (حداقل): ۴۵
  • پایه دو: ۴۷
  • پایه سه: ۵۰
حداقل ۱۳ امتیاز حداقل ۱۲ امتیاز حداقل ۱۱ امتیاز حداقل ۲ امتیاز
مربی معلم (رتبه دوم) 
  • پایه یک: ۵۵
  • پایه دو: ۵۷
  • پایه سه: ۶۰
حداقل ۱۶ امتیاز حداقل ۱۴ امتیاز حداقل ۱۳ امتیاز حداقل ۱۰ امتیاز
استادیار معلم (رتبه سوم)
  • پایه یک: ۶۵
  • پایه دو: ۶۷
  • پایه سه: ۷۰
حداقل ۱۹ امتیاز حداقل ۱۶ امتیاز حداقل ۱۵ امتیاز حداقل ۱۲ امتیاز
دانشیار معلم (رتبه چهارم)
  • پایه یک: ۷۵
  • پایه دو: ۸۰
  • پایه سه: ۸۵
حداقل ۲۳ امتیاز حداقل ۱۹ امتیاز حداقل ۱۷ امتیاز حداقل ۱۴ امتیاز
استاد معلم (رتبه پنجم)
  • پایه یک: ۹۰
  • پایه دو: ۹۵
  • پایه سه: ۱۰۰
حداقل ۲۵ امتیاز حداقل ۲۱ امتیاز  حداقل ۲۰ امتیاز حداقل ۱۷ امتیاز

نکته: کسب رتبه‌های چهارم و پنجم شرایط اختصاصی نیز دارد که در ادامه ذکر می‌شود.

شرایط اختصاصی کسب رتبه چهارم (دانشیارمعلم)

سنوات تجربی (با احتساب ارفاقات قانونی): حداقل ۱۵ سال

مدرک تحصیلی: حداقل کارشناسی ارشد

حداقل یک مقاله علمی-پژوهشی مرتبط با بهبود عملکرد معلم مثل اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی

میانگین امتیاز ارزشیابی سالانه حداقل ۹۰ در پنج سال منتهی به رتبه (امتیاز سالانه کمتر از ۸۵ نباشد)

شرایط اختصاصی کسب رتبه پنجم (استادمعلم)

سابقه معلمی (با احتساب ارفاقات قانونی): حداقل ۲۱ سال

مدرک تحصیلی: حداقل دکترا مورد تایید وزارت علوم

حداقل ۲ مقاله علمی-پژوهشی مرتبط با بهبود عملکرد معلم مثل اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی

میانگین امتیاز ارزشیابی سالانه حداقل ۹۵ در پنج سال منتهی به رتبه (امتیاز سالانه کمتر از ۹۰ نباشد)

جدول افزایش حقوق معلمان

دریافتی معلمان بر اساس ۳ مؤلفه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده متفاوت است.

پایه آموزشیار معلم مربی معلم استادیار معلم دانشیار معلم استاد معلم
پایه ۳ ٪۴۵ ٪۵۵ ٪۶۵ ٪۷۵ ٪۹۰
پایه ۲  ٪۴۷ ٪۵۷ ٪۶۷ ٪۸۰ ٪۹۵
پایه ۱ ٪۵۰ ٪۶۰ ٪۷۰ ٪۸۵ ٪۱۰۰


مواردی که در رتبه‌بندی معلمان لحاظ می‌شود:

به گفته قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، موارد زیر جزو شاخص‌های رتبه بندی هستند:

دوره‌های ضمن خدمت، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها، پژوهش‌های معلمان، تهیه نرم‌افزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرایند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنواره‌ها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامه‌ها، نیرو‌های دارای ساعت موظف بیش از ۲۴ ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیرو‌های فرهنگی و ورزشی

احمدی لاشکی همچنین اظهار داشت: ارزشیابی عملکرد سالانه، در سه سال منتهی به سال ۱۴۰۰ در آیین‌نامه رتبه‌بندی لحاظ می‌شود. گفتنی است اجرای رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ پیش‌بینی می‌شود.

مشمولان و غیرمشمولان رتبه‌بندی

افرادی که بعد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، اما افرادی که قبل از این تاریخ بازنشسته شدند شامل نخواهد شد.

کارکنان اداری که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند، از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و احتساب سوابق تجربی‌شان مصوب ۵۸/۹/۱۷ شورای انقلاب نیز مشمول این قانون می‌شوند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
معلمان قشر زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند از لحاظ مادی و معنوی باید تامین شوند تادرشرایط بداقتصادی فعلی شرمنده خانواده نباشند
امروز دوشنبه ۰۳ آذر
امروز دوشنبه ۰۳ آذر
امروز دوشنبه ۰۳ آذر
امروز دوشنبه ۰۳ آذر