تیتر امروز

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی
گزارش سقوط بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

داغ شدن بازار فروش سلاح‌های آمریکایی پس از حمله روسیه

تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین باعث شده تا برخی کشورهای اروپایی از ترس حمله روس‌ها به کشورشان، خرید سلاح‌های آمریکایی را در اولویت خود قرار دهند تا به این ترتیب بازار این سلاح‌ها داغ شود.

کد خبر: ۱۲۷۴۷۳
۱۵:۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

داغ شدن بازار فروش سلاح‌های آمریکایی پس از حمله روسیه

دیدارنیوز: همزمان با جنگ روسیه و اوکراین، کشور‌های اروپایی درخواست خود را برای خرید تجهیزات نظامی از آمریکا ارسال کردند.

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و درخواست تازه اوکراین از آمریکا برای ارسال بیشتر تجهیزات و مهمات نظامی، کشور‌های اروپایی درخواست خود را برای خرید تجهیزات نظامی شامل پهپاد، موشک، و سیستم دفاع موشکی از آمریکا و دیگر پیمان کاران نظامی، اعلام کردند.

بر این اساس، یک منبع آگاه به رویترز گفت: آلمان که در آستانه امضای قراردادی برای خرید ۳۵ فروند جت جنگی اف ۳۵ با آمریکاست، خواستار خرید یک سیستم دفاعی دربرابر موشک‌های بالستیک نیز شده است.

در همین حال، یکی از مقامات دولتی لهستان نیز اعلام کرد که کشورش فورا خواستار خرید یک سیستم پهپادی پیچیده از آمریکا شده است.

همچنین دو منبع آگاه دیگر خبر دادند برخی کشور‌های اروپای شرقی برای خرید تجهیزاتی مانند موشک ضد هواپیمای استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین به آمریکا درخواست داده‌اند که اوکراین در نبرد با روسیه به شکل موفقیت آمیز از آن‌ها استفاده کرد.

براساس این گزارش، برخی کشور‌های اروپایی، بودجه دفاعی خود را برای مقابله با هر گونه تهاجم نظامی افزایش داده و آلمان و سوئد و دانمارک نیز کشور‌هایی هستند که این بودجه را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند.

در همین حال، سازمان همکاری‌های امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد خرید هر گونه تجهیزات و مهمات نظامی از پیمان کاران نظامی باید به تایید دولت آمریکا برسد.

گفتنی است پنتاگون برای سرعت دادن به روند بررسی درخواست خرید و انتقال تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به سایر کشورها، تیم ویژه‌ای را تشکیل داده تا هر چه سریعتر به درخواست‌ها پاسخ دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی