تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
ایالات متحده به نفت و گاز ایران نیاز دارد

اقبال: آمریکا مسئول تاخیر در مذاکرات است

پروفسور جواد اقبال، مدیر گروه مطالعات بین‌الملل معتقد است که آمریکا و دولت جو بایدن مسئول تاخیر و توقف در مذاکرات وین هستند. او گفت: تضعیف دلار می‌تواند آمریکا را متقاعد کند تا خواسته‌های مشروع ایران را به رسمیت بشناسد.

کد خبر: ۱۲۷۴۱۴
۱۱:۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

اقبال: آمریکا مسئول تاخیر در مذاکرات است

دیدارنیوز: استاد مطالعات بین‌الملل با انتقاد از وقفه در مذاکرات، بایدن و دولت آمریکا را مسئول این وقفه دانست و تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نتیجه معکوس داشته و منجر به تشکیل بلوک‌های تجاری منطقه‌ای بر اساس ارز‌های غیردلاری شده است. این تضعیف مالی دلار این پتانسیل را دارد که آمریکا را متقاعد کند تا از رفتار یکجانبه خود دست بردارد و خواسته‌های مشروع ایران را به رسمیت بشناسد.

پروفسور جواد اقبال، مدیر گروه مطالعات بین‌الملل دانشگاه علیگر هند در مورد وقفه ایجاد شده در مذاکرات گفت: وقفه در مذاکرات ناشی از فشار‌های سیاسی است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جبهه داخلی با آن مواجه است. بخش‌های بیش از حد میلیتاریست (طرفدار نظامی‌گری) در طبقه سیاسی آمریکا او را به عنوان یک رئیس‌جمهور «ضعیف» پس از خروج از افغانستان معرفی می‌کنند. علاوه بر این، هم صهیونیست‌ها و هم جمهوری‌خواهان به شدت با مذاکرات وین مخالفت کرده‌اند و آن را نشانه تسلیم شدن آمریکا در برابر ایران می‌دانند.

ایالات متحده مسئول تأخیر در مذاکرات است

وی در ادامه گفت: ایالات متحده عمدتا مسئول این تأخیر است. بایدن که فاقد سرمایه سیاسی لازم است، پیوسته از پذیرش خواسته‌های کاملاً منطقی ایران امتناع کرده است. رهبران ایران از آمریکا می‌خواهند سپاه پاسداران را از فهرست سیاه حذف کند و از آمریکا می‌خواهند که تضمین حقوقی ارائه کند که مانع از خروج دولت‌های آینده آمریکا از توافق هسته‌ای، اعمال مجدد تحریم‌ها و محدود کردن حق ایران برای تجارت آزاد با سایر کشور‌ها شود.

آمریکا به نفت و گاز ایران نیاز دارد

جواد اقبال همچنین در مورد از سرگیری مذاکرات گفت: از سرگیری مذاکرات امکان‌پذیر است، زیرا آمریکا به نفت و گاز ایران برای کمک به کاهش وابستگی سایر کشور‌ها به هیدروکربن‌های روسیه نیاز دارد و از آن طرف هم ایران به پایان تحریم‌های مخرب اقتصادی نیاز دارد.

تضعیف دلار می‌تواند آمریکا را متقاعد کند تا خواسته‌های مشروع ایران را به رسمیت بشناسد

این استاد دانشگاه گفت: جنگ روسیه و اوکراین خبر از رسیدن به یک چندقطبی داده است. تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نتیجه معکوس داشته و منجر به تشکیل بلوک‌های تجاری منطقه‌ای بر اساس ارز‌های غیردلاری شده است. این تضعیف مالی دلار - همراه با ناتوانی یوروآتلانتیک در مجبور کردن کشور‌های جهان سوم به مخالفت با روسیه- این پتانسیل را دارد که آمریکا را متقاعد کند تا از رفتار یکجانبه خود دست بردارد و خواسته‌های مشروع ایران را به رسمیت بشناسد.

دولت جدید پاکستان روابط نزدیکی با کارگزاران ریاض دارد

وی همچنین در مورد تغییر و تحولات در پاکستان و تاثیر این تحولات بر روابط با ایران گفت: بر خلاف عمران‌خان که دولتش تاکید خاصی بر تحکیم روابط با پادشاهی‌های نفتی عرب نداشت، انتظار می‌رود دولت تازه‌تشکیل شده یک سیاست خارجی متمایل به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی داشته باشد. علاوه بر این، شهباز شریف روابط نزدیکی با کارگزاران ریاض دارد، عاملی که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سیاست پاکستان در قبال ایران داشته باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی