تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
غصه ماتیوس، ترفند‌های تبلیغاتی و...

با علی دایی شوخی نکنید

اینکه علی دایی بابت شوخی ماتیوس در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر که چندان جدی هم به نظر نمی‌رسید این‌قدر ناراحت شده باشد که حتی حاضر نشده پاسخ تماس ماتیوس را بدهد، بسیار عجیب است.

کد خبر: ۱۲۷۳۹۵
۰۹:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

با علی دایی شوخی نکنید

دیدارنیوز: روز جمعه در افتتاحیه یک مرکز ورزشی در تهران چند چهره مطرح بین‌المللی فوتبال شرکت کردند؛ پیر لوییجی کولینا، آندریاس برمه، مارکوس مرک و لوتار ماتیوس. در حاشیه این مراسم ماتیوس اسطوره فوتبال آلمان و جهان گفت هر چه دنبال علی دایی گشته او را پیدا نکرده است. ماتیوس رو به دوربین یکی از خبرنگاران گفت: «با او تماس گرفتم. پیغام گذاشتم، اما جواب نداد. چه اتفاقی افتاده علی دایی؟ من دلم برایت تنگ شده. دوست دارم ببینمت...»

ماتیوس و دایی دوستی دیرینه‌ای با هم داشتند و آخرین بار در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی نیز کنار هم حضور پیدا کردند. به همین دلیل انتظار می‌رفت وقتی ماتیوس به تهران آمد، علی دایی به استقبال او برود یا حداقل بعد از برگزاری مراسم ملاقاتی با او ترتیب بدهد. اتفاقی که نیفتاد تا بعضی این شایعه را مطرح کنند که دایی از ماتیوس دلخور است و این دلخوری به خاطر ویدیویی که ماتیوس از دایی در زمان قرعه‌کشی جام جهانی منتشر کرد به وجود آمده.

در زمان انجام قرعه‌کشی جام جهانی و هنگامی که مهمانان در پشت صحنه مراسم حضور داشتند علی دایی به دلیل خستگی مشغول چرت زدن بود. در همین هنگام ماتئوس، کافو، کیهیل و اوکوچا از خوابیدن دایی فیلم گرفتند و آن را در فضای مجازی منتشر کردند. اتفاقی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و باعث شد کاربران شوخی‌های زیادی با این سوژه انجام دهند. این حاشیه‌ها با واکنشی از سوی دایی مواجه نشد، اما در فاصله تقریبا سه هفته بعد، آن اتفاق دوباره سر زبان‌ها افتاده است.

ماتیوس بعد از اینکه اعلام کرد هنگام ورود به ایران پیامی تصویری برای دایی گذاشته تا هم‌تیمی سابقش در بایرن را ملاقات کند در واکنش به این سوال که آیا فکر می‌کند دایی بابت آن شوخی ناراحت شده باشد شهریار فوتبال ایران را شخصیتی بزرگ و دوست خود توصیف و تاکید کرد قصدش از انتشار آن ویدیو تنها شوخی بوده. ماتیوس گفت: «هر کسی این ویدیو را ببیند فقط لبخند می‌زند.»

اینکه علی دایی بابت آن شوخی که چندان جدی هم به نظر نمی‌رسید این‌قدر ناراحت شده باشد که حتی حاضر نشده پاسخ تماس ماتیوس را بدهد بسیار عجیب است. البته سال‌ها قبل برخی رسانه‌ها خبر شکایت دایی از حسین رفیعی مجری صداوسیما را منتشر کردند. در آن خبر‌ها آمده بود که دایی به خاطر اینکه رفیعی در یک برنامه با لحن و بیان دایی شوخی کرده عصبانی شده است.

اینکه یک نفر نسبت به کدام شوخی باید حساس شود و کجا باید با سعه صدر واکنش نشان دهد مساله شخصی است. بنابراین نمی‌توان ناراحتی احتمالی دایی از ماتیوس را به بی‌جنبه بودن ربط داد. دایی هم همیشه نشان داده شخصیتی بسیار جدی دارد و این در نوع برخورد با او باید مورد توجه قرار بگیرد.

البته ممکن است تمام این‌ها گمانه‌زنی باشد. در این بین برخی مدعی شدند دایی علاقه‌ای نداشته در مراسمی که برای افتتاح مجتمع ورزشی برگزار شده شرکت کند. دایی می‌دانسته هرگونه تماس با ماتیوس در راستای نوعی تبلیغ برای آن مراسم و مجتمع ورزشی به حساب می‌آید.

معلوم نیست که شرکت ترتیب‌دهنده همایش که با نهاد‌های مختلفی در ساختار قدرت در ایران در ارتباط است دایی را به این مراسم دعوت کرده بوده یا خیر. این شرکت در چند سال گذشته همایش‌هایی در نقاط مختلف کشور برگزار کرده و جالب اینجاست که معمولا هم از ماتیوس و کولینا برای انجام تبلیغات استفاده می‌کند. دایی چند سال پیش در مراسم افتتاحیه مجتمعی که این مرکز ورزشی در آن قرار دارد حضور پیدا کرده بود.

به هر حال ماتیوس بدون دیدار با دوست سابق خود ایران را ترک کرد و یک علامت سوال بزرگ به وجود آورد. علامت سوالی که تنها می‌تواند با شفاف‌سازی خود دایی از بین برود. کسی چه می‌داند! شاید همین ملاقات نکردن دایی با ماتیوس که این‌قدر خبرساز شده خودش یک ترفند تبلیغاتی باشد. به هر حال پیچیدگی‌های دنیای تبلیغات همیشه می‌تواند آدم‌ها را سورپرایز کند.

علی ولی‌اللهی - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی