تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تجاوز نظامی روسیه؛ از کشف جسد ۹۰۰ غیرنظامی تا اخراج ۱۸ دیپلمات اروپایی

تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در حالی ادامه دارد که رئیس پلیس منطقه‌ای کی‌یف از کشف بیش از ۹۰۰ جسد غیرنظامیان در حومه کی‌یف پس از عقب نشینی نیروهای روسی خبر می‌دهد. روسیه هم گفته در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش، ۱۸ دیپلمات اتحادیه اروپا را اخراج می‌کند.

کد خبر: ۱۲۷۲۶۵
۰۷:۳۹ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ از کشف جسد ۹۰۰ غیرنظامی تا اخراج ۱۸ دیپلمات اروپایی

دیدارنیوز: آندری نبیتوف، رئیس پلیس منطقه‌ای کی‌یف می‌گوید پس از عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه بیش از ۹۰۰ جسد غیرنظامیان در حومه کی‌یف کشف شده است. او همچنین ادامه داد که این اجساد در خیابان‌ها رها و برخی از آن‌ها نیز به صورت موقت دفن شده بودند.

نبیتوف در ادامه توضیح داد که بر اساس بررسی‌های پلیس مشخص شده که ۹۵ درصد این افراد بر اثر جراحات گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل: مردم در ماریوپل تا سرحد مرگ گرسنگی می‌کشند
رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که مردم در شهر بندری ماریوپل اوکراین، که در محاصره نیرو‌های روسی قرار دارد، در حال مرگ بر اثر گرسنگی هستند و این بحران انسانی در صورت ادامه یافتن ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده بدتر نیز خواهد شد.

دیوید بیزلی گفت که نهاد تحت مسئولیتش در تلاش است تا مواد غذایی را به مناطقی برساند که در آن‌ها درگیری‌های زیادی وجود دارد، با این حال به گفته وی پیچیدگی‌های زیادی از جمله «کمبود دسترسی به مناطق» و «نبود نیروی انسانی و سوخت» وجود دارد.

آقای بیزلی گفت: «ما مردم ماریوپل و دیگر افرادی را که نمی‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم، رها نخواهیم کرد. اما این یک وضعیت ویرانگر است: مردم از گرسنگی می‌میرند.»

مسکو: تعرض به خاک روسیه ادامه یابد، حملات موشکی به کی‌یف افزایش خواهد یافت
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در صورت وقوع هرگونه حمله به خاک روسیه، مسکو حملات موشکی خود به کی‌یف را افزایش خواهد داد. این اعلام مقام‌های روسی پس از آن صورت می‌گیرد که روز پنجشنبه دو حادثه در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین گزارش شده بود.

الجزیره گزارش داده که فرماندار محلی منطقه بریانسک که هم مرز اوکراین و روسیه است گفته است که بالگرد‌های اوکراینی روز پنجشنبه وارد حریم هوایی روسیه شده و دست‌کم شش حمله موشکی به مناطق مسکونی انجام داده‌اند.

مقام آمریکایی: کشتی روسی موسکووا با حمله موشک‌های اوکراینی غرق شده است
یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری‌های این کشور گفته است رزمناو روسی غرق شده با اصابت دو موشک اوکراینی به این سرنوشت دچار شده است.

این مقام ارشد که نخواسته نامش فاش شود همچنین گفته است که این موشک‌ها از نوع ضد کشتی نپتون بوده‌اند. آمریکا معتقد است در این حملات چندین روس هم کشته شده‌اند هرچند هنوز تعداد دقیق تلفات مشخص نیست.

رزمناو موسکووا (Moskva) که از ناو‌های کلاس Slava است در طی چهل سال گذشته در خدمت نیروی دریایی روسیه بوده و بزرگ‌ترین کشتی روسیه است که از زمان جنگ جهانی دوم از بین رفته است.

با وجود تحریم‌ها، غذا‌های دریایی روسیه همچنان به آمریکا صادر می‌شود
هرچند ایالات متحده می‌گوید تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده است، اما همچنان جلوی ورود واردات فرآورده‌های دریایی روسیه را نگرفته و ماهی‌های مختلف روسی به آمریکا صادر می‌شوند.

روسیه یکی از بزرگت‌ترین تولیدکنندگان غذا‌های دریایی در جهان است و در سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیارد دلار غذا‌های دریایی به آمریکا صادر کرده است که در این میان شاه خرچنگ یکی از اصلی‌ترین موارد بوده است.

گفته می‌شود این موارد از طریق چین به آمریکا فرستاده می‌شود.

روسیه ۱۸ دیپلمات اتحادیه اروپا را اخراج می‌کند
مسکو روز جمعه اعلام کرد که ۱۸ دیپلمات اتحادیه اروپا را از خاک روسیه اخراج می‌کند. به گفته کرملیان این اقدام واکنشی در تصمیم مشابه بروکسل در اخراج دیپلمات‌های روس است.

در مقابل، اتحادیه اروپا این تصمیم روسیه را «غیرقابل توجیه» خواند و گفت که چنین اقدامی باعث انزوای بیشتر مسکو خواهد شد.

آلمان ۱ میلیارد یورو برای خرید تجهیزات نظامی به اوکراین کمک مالی می‌کند
دولت آلمان روز جمعه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که ۱ میلیارد یورو برای خرید تجهیزات نظامی به اوکراین کمک مالی می‌کند. برلین اعلام کرده است که ۲ میلیارد یورو برای کمک‌های نظامی در نظر گرفته است که نیمی از آن سهم اوکراین خواهد بود.

به گفته وزیر دفاع آلمان کمک مالی به اوکراین صرف خرید تجهیزات نظامی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی