تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رشد ۵۱ درصد اجاره‌بهای قراردادهای تمدیدی

افزایش ۲۸ درصدی نرخ اجاره‌بها در زمستان ۱۴۰۰

بنابر آمار مرکز آمار ایران طی زمستان گذشته اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی نسبت به فصل مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۲۸.۱ درصد افزایش یافته است. استان یزد با ۸.۶ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱.۵ درصد، کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته اند.

کد خبر: ۱۲۷۲۵۰
۰۹:۲۷ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

افزایش ۲۸ درصدی نرخ اجاره‌بها در زمستان ۱۴۰۰

دیدارنیوز: بر اساس آمار مرکز آمار ایران طی زمستان ۱۴۰۰ اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی نسبت به فصل مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۲۸.۱ درصد افزایش یافته است.

در زمستان سال گذشته شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۲۷۹.۷ رسید که نسبت به فصل قبل ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

در این فصل استان یزد با ۸.۶ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱.۵ درصد، کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته اند. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره‌بها مسکن در زمستان گذشته نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۸.۱ درصد بوده که نسبت به فصل پاییز سال ۱۴۰۰ با ۲۵.۷ درصد ۲.۴ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این فصل بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۴۰ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۱۱.۸ درصد، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. به عبارتی در فصل زمستان ۱۴۰۰، خانوار‌های استان لرستان به طور متوسط ۱۱.۹ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های استان سیستان و بلوچستان، به‌طور متوسط ۱۶.۳ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۴۰۰، برابر ۲۶.۹ درصد است، که استان لرستان با ۳۷.۴ درصد، بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱۲.۸ درصد، کمترین نرخ تورم اجاره بها را داشته اند. همچنین در فصل مورد اشاره متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته اند، برابر با ۵۰.۹ درصد بوده است.

اوایل سال گذشته علی قائدی، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با استناد به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا در حمایت از مستأجران گفته بود: مالکان به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌تواند حکم تخلیه بگیرند و بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نخواهد شد.

وی با بیان این‌که امسال میزان افزایش اجاره‌‎بها در تهران ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است، افزود: در شرایطی که موجر قصد ساخت یا فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند یا واحد مسکونی را برای فرزند خود که تشکیل خانواده داده است بخواهد، همچنین اگر مستاجر برای چند ماه اجاره‌بها را پرداخت نکرده باشد، امکان صدور حکم تخلیه وجود دارد.

افزایش ۲۸ درصدی نرخ اجاره‌بها در زمستان ۱۴۰۰افزایش ۲۸ درصدی نرخ اجاره‌بها در زمستان ۱۴۰۰

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی