تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رشیدی‌کوچی: با تقویت دیپلماسی، معضل ریزگرد‌ها حل شود

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس می‌گوید که منشاء عمده ریزگرد‌ها به کشور‌های همسایه به ویژه کشور عراق بر می‌گردد. او گفت: اینکه یک کشور آب را برای خود تصاحب کرده و به کشور‌های دیگر ندهد قطعا درست نیست، لازم است که در این زمینه از طریق دیپلماسی وارد شد. باید حل این معضل را با گفتگو و توافق پیش برد.

کد خبر: ۱۲۷۲۴۷
۰۹:۰۳ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

رشیدی‌کوچی: با تقویت دیپلماسی، معضل ریزگرد‌ها حل شود

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تاکید کرد: اساسا منشاء معضل ریزگرد‌ها خشکسالی است که در کشور عراق به دنبال احداث سد در ترکیه رقم خورده و لازم است که با تقویت دیپلماسی برای حل این مشکل گام جدی برداشت.

جلال رشیدی کوچی، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی به منظور مقابله با ریزگردها، بیان کرد: این موضوع ثابت شده که منشاء عمده ریزگرد‌ها به کشور‌های همسایه به ویژه کشور عراق بر می‌گردد که دلایل متعددی نیز دارد؛ یکی از این دلایل ساخت سد در ترکیه است که باعث کاهش حجم آب ورودی به رودخانه دجله و فرات به عنوان دو رودخانه بزرگ عراق شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: کاهش حجم آب ورودی به این دو رودخانه بزرگ در عراق منجر به خشک شدن تالاب‌ها و گسترده‌تر شدن خشکسالی شده است. این موضوع می‌طلبد که کشور‌هایی که از این موضوع دچار ضرر و زیان شده اند نظیر کشور ما و کشور عراق بنشینند و با تقویت دیپلماسی چاره‌ای برای این موضوع بیندیشند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اینکه یک کشور آب را برای خود تصاحب کرده و به کشور‌های دیگر ندهد قطعا درست نیست، لازم است که در این زمینه از طریق دیپلماسی وارد شد. باید حل این معضل را با گفتگو و توافق پیش برد. در خیلی از نقاط دیگر نیز این مسائل از طریق دیپلماسی حل و فصل شده است.

رشیدی کوچی تاکید کرد: باید به این موضوع عنایت داشت که آب به عنوان یک نیاز اساسی در سال‌های آینده می‌تواند موضوعی برای مناقشه باشد و در خیلی از مقالات به حوزه جنگ بر سر آب در آینده‌ای نه چندان دور تاکید دارند. به نظر بنده بهتر است قبل از اینکه به آن مرحله برسیم از طریق گفتگو باید مشکلات را حل و فصل کنیم. اساسا منشاء این ریزگرد‌ها خشکسالی است که در کشور عراق رقم خورده و دولت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی