تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
هت تریک ناکامی‌های مجیدی در حذفی

لیگ رقابت مرگ و زندگی برای استقلال و پرسپولیس

استقلال برای سومین بار در جام حذفی با فرهاد مجیدی، حذف شد تا هت تریک ناکامی‌های مجیدی با استقلال در جام حذفی کامل شود و به این نتیجه برسیم که سرمربی استقلال با تمام رکوردشکنی‌ها در لیگ، هنوز در جام حذفی ضعف دارد.

کد خبر: ۱۲۷۱۰۱
۱۴:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

لیگ رقابت مرگ و زندگی برای استقلال و پرسپولیس

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: نکاتی از بازی استقلال مقابل نساجی  که با هم مرور می‌کنیم:

 
۱. این سومین بار است که فرهاد مجیدی در کسوت مربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند و این جام از دست می‌رود. با این تفاوت که در دو دوره پیش استقلال در دیدار فینال مقابل تراکتور و فولاد جام را واگذار کرد و آخرین بار این اتفاق در یک چهارم پایانی رقابت‌ها رقم خورد. با توجه به اینکه قهرمانی در جام حذفی با چند بازی و مسیری آسان‌تر از لیگ به دست می‌آید باید مربیان استقلال روی این نقیصه بیشتر تمرکز کنند حدف از جام حذفی عادت بد استقلال فرهاد مجیدی است.
 
۲. داستان تکراری نبود Var در استادیوم که نمی‌توان در لحظه متوجه شد آیا گل آرمان رمضانی یا امثال او یا پنالتی که که در دقیقه ۹۲ نساجی‌ها به آن اعتقاد داشتند، درست هست یا نه؟ بعد از بازی هم که نیمی از کارشناس‌ها معتقدند قاضی میدان درست تصمیم گرفته و بقیه هم برخلاف نظر او رای می‌دهند. در نهایت وجهه قانونی برای تیم‌ها ندارد و نمی‌توان به آن استناد کرد.
 
۳. فرهاد مجیدی در لیگ با آمار قابل قبول ۲۴ بازی بدون شکست در صدر جدول جای دارد، اما اینکه استقلال نمی‌تواند در دو بازی رفت و برگشت لیگ و در جریان بازی جام حذفی در مجموع ۲۲۵ دقیقه به تیم رده دوازدهمی نساجی گل بزند، یعنی باید بپذیریم که ساکت الهامی بلد است که چطور مقابل فرهادمجیدی امتیاز بگیرد، یادمان نرود که دو فصل پیش در حالی که استقلال با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی به فینال رسیده بود ساکت الهامی با تراکتور سازی موفق شد سه گل به استقلال بزند و به سادگی این تیم را از گردونه رقابت‌های حذفی کنار بگذارد.
 
۴. باید بپذیریم دیدار برابر تیم‌های استقلال و پرسپولیس شانس بزرگی برای بازیکنان شهرستانی هست تا خودشان را نشان دهند و بتوانند برای فصل بعد به تیم‌های بهتری بروند. با این دید می‌بینیم که پورحمیدی دروزاه بان آلومینیوم بهترین خودش را مقابل پرسپولیس به نمایش می‌گذارد. در بازی استقلال و نساجی هم دیدیم که چطور علیرضا حقیقی با تجربه که حضور در جام جهانی با تیم ملی، لژیونر بودن و بازی در پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد به راحتی در جریان بازی موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از استقلال می‌گیرد و حتی با گرفتن یک ضربه پنالتی، عامل اصلی حذف استقلال از جام می‌شود. یاد آوری می‌کنم که در جام حذفی دوره گذشته هم محسن فروزان همین روند را در مقابل استقلال داشت و در اولین ناکامی فرهاد مجیدی در فینال نیز اخباری دروازه بان تراکتور بهترین بازی خودش را ارائه داد و مانع از قهرمانی استقلال شد.
 
۵. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از  شکست مقابل نساجی عنوان کرد که تمام مسئولیت شکست را برعهده می‌گیرد، زمانی که مدیر عمل و مربی دائم  حرف از کسب هر دو جام حذفی و لیگ می‌زنند معنی اش این هست که همچون دیدار‌های لیگ استقلال باید در جام حذفی هم با تمام قوا به میدان برود پس همه انتظار دارند با توجه به احتمال ضربات پنالتی در دیدار‌های حذفی به حسینی آماده پنالتی گیر در چنین دیداری میدان داده شود نه رضایی که با وجود شایستگی مدت‌ها روی نیمکت بوده است.
 
۶. چهار تیم خلیج فارس ماهشهر، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، مس کرمان به مرحله یک دوم پایانی رقابت‌های حذفی راه پیدا کردند و شاید برای همین هم می‌گویند که رقابت‌های حذفی جام شگفتی هاست. در این مرحله آلومینیوم اراک باید در ورزشگاه خانگی به مصاف خلیج فارس ماهشهر، تیم لیگ دسته دومی برود و نساجی در مقابل مس کرمان صف آرایی کند سوال بزرگ اینجاست که از میان این ۴ تیم آیا هیچکدام حتی زمین و موقعیت اولیه برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا را دارند؟ یا تنها به قهرمانی در جام حذفی دلخوش کرده اند
 
۷. باتوجه به کنار رفتن استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، هردو تیم سعی می‌کنند که تمام توان خودشان را روی لیگ بگذارند. استقلالی‌ها بعد از ۲۴ دیدار در لیگ و چند دیدار مرحله نخست در جام حذفی متحمل شکست برابر نساجی شدند و انتظار می‌رود که مربیان این تیم بتوانند در زمان کم باقیمانده از لحاط روحی بازیکنان را مهیای دیدار‌های سخت لیگ و مقابله با تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد و دیدار‌های باقیمانده کنند. از طرفی پرسپولیسی‌ها هم که با حذف از جام حذفی و اختلاف ۶ امتیازی با استقلال در لیگ دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، به طور حتم تمام توانشان را در لیگ به کار می‌گیرند تابا استفاده از کوچکترین لغزش رقیب، جای استقلال را در صدر جدول بگیرند و جام قهرمانی را برای ششمین سال بالای سر ببرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی